Det finns en rad fördelar med att erbjuda sina anställda tillgång till fräscha luncher, mellisar och dryckesalternativ under arbetsdagen – och de som vet bäst är självklart våra kunder..!
Vi har därför frågat 3 av våra kundföretag om vad de ser som de största vinsterna med att ha en matlösning på kontoret. Här är svaren vi fick!
Mats Palmquist, Head of Workplace & Service på TUI i Stockholm Blev Convinikund (år): 1999 (!) Antal anställda: Cirka 450 personer
Varför valde ni att ta in en matlösning till ert kontor?
– När vi tog in Convinis matlösning fanns det ingen restaurang i huset som det finns nu, men det är alltid bra att kunna erbjuda alla anställda valmöjligheter och behovet har alltid funnits!
Vad ser du som de största fördelarna?
– Butiken underlättar för kollegor som inte har tid att ta sig iväg och som föredrar att äta tillsammans i vår Taverna. Sedan är det enkelheten, att det går snabbt och handla och att det alltid fungerar. Det är definitivt ett bra koncept och jag ser det som en fin service till våra medarbetare.
Hur har responsen från personalen varit?
– De anser att det är ett mycket bra komplement och uppskattar att kunna ha närhet till ny energi.
***
Cecilia Hållner, Global Director HR på det globala life science företaget Biotage i Uppsala Blev Convinikund (år): 2018 Antal anställda: Cirka 90 personer
Varför valde ni att ta in en matlösning till kontoret?
– Vi ville öka servicen till vår personal genom att både lunch, mellanmål och kvällsmål skulle vara lättillgängligt. Utifrån företagets och personalens perspektiv är det även en tidsbesparing.
Vad ser du som de största fördelarna?
– Servicen, att Convinibutiken alltid fylls på med fräsch mat och att det är en smidig betallösning för var och en. Convini är dessutom väldigt bra när någon exempelvis har glömt sin lunch hemma.
Hur har responsen från personalen varit?
– Positiv, många väljer att handla sin lunch i butiken och vi ser även att inköpen av mellanmålen ökar. Nu till sommaren är det helt perfekt att även kunna köpa sig en glass på jobbet!
***
Sofie Wihlborg-Rasmusen, HR-generalist på hemelektronikföretaget Kjell & Company, Malmö Convinikunder sedan (år): 2011 Antal anställda: 150 personer (totalt inom hela företaget 1000 personer)
1. Varför valde ni att ta in en matlösning till kontoret?
– Vi ville erbjuda våra medarbetare möjligheten att på ett enkelt och smidigt sätt kunna handla en god dricka, lunch, fika eller mellanmål för att kunna hålla energin på topp hela arbetsdagen.
2. Vad ser du som de största fördelarna?
– Det är smidigt, enkelt och butiken har ett förhållandevis stort urval.
3. Hur har responsen/reaktionerna från personalen varit?
– Mycket positiv, framförallt eftersom vårt kontor är placerat i ett område där det inte finns särskilt mycket butiker eller restauranger att tillgå.
***
Är du nyfiken på att veta mer om Convinis matlösning för företag? Boka gärna in ett möte med oss via länken, så berättar vi mer!