Hela 93 procent av Convinis kunder är nöjda eller mycket nöjda med sin butik på jobbet och 97 % skulle gärna rekommendera vår matlösning till vänner och bekanta. Det framgår i vår senaste konsumentundersökning.
Jättekul, tycker vi!
I det här blogginlägget tittar vi närmare på vad våra kunder tycker om att ha en Convinibutik på jobbet.
Att alltid ha tillgång till ett brett utbud av frukost, lunch, mellis och middag på jobbet är en mycket uppskattad förmån bland medarbetare och ett bra komplement till matlåda och restaurangbesök. Det visar resultatet i vår senaste konsumentundersökning.
Idag har vi på Convini ca 220 000 aktiva kunder på arbetsplatser runt om i Stockholms-, Göteborgs- och Malmöregionen.
Vårt breda lunchsortiment är som mest populärt av våra kunder – 63 procent av de tillfrågade uppger att just lunchen är det de handlar allra mest i butiken. Vi utvecklar ständigt vårt utbud och i vårt lunchsortimentet hittas ett brett urval av både goda färska och frysta rätter från välkända leverantörer.
Sortimentet får högt betyg
På stark andraplats över vad kunder uppger att de handlar hamnar mellanmål/snacks med 61 procent och därefter kommer kyld dryck, frukost och middag. Precis som med vårt övriga utbud så uppdateras vårt mellis- och snackssortiment ständigt, med allt från välkända klassiker såsom yoghurt och smörgåsar till trendiga proteinprodukter, nötpåsar, smoothies och juicer.
Generellt får Convinis sortiment ett högt betyg av kunderna – hela 93 procent uppger att de är nöjda eller mycket nöjda med utbudet. Även när det gäller variationen av produkter i butiken upplever 9 av 10 att de är nöjda eller till och med mycket nöjda.
Enkelheten med butiken uppskattad
En annan del som uppskattas i vårt materbjudande är enkelheten att handla och tekniken kring köp, dvs. Convinikortet, självscannern och betalningen. Nästintill 7 av 10 ger vår tekniklösning högsta möjliga betyg. Och, inom det här området är det ytterligare förbättringspotential på gång inom kort..!
Även vår mobilapp – som vi rekommenderar våra kunder att ladda ner för bästa tänkbara Conviniupplevelse – anses vara både enkel och smidig att använda. Kul tycker vi!
“Förenklar vardagen”
I undersökningen framgår att den absolut främsta fördelen som kunderna ser med att ha en Convinibutik på sin arbetsplats handlar om att den förenklar vardagen och sparar värdefull tid. Många svarar att butiken hjälper i strävan att äta mer hälsosamt och mer regelbundet och att den samtidigt får medarbetarna att helt enkelt orka mer och lyckas prestera bättre på jobbet.
Källa: Siffrorna är hämtade från Convinis senaste konsumentundersökning från hösten 2017, där drygt 8 800 av våra kunder deltog och besvarade våra frågor.
***
Convini är en marknadsledande leverantör av matlösningar på arbetsplatser. Läs gärna mer om vad våra kunder tycker om oss i våra kundcase!