Det händer spännande saker hos oss på Convini just nu! Häng med du också! För att möta behovet på framtidens arbetsplatser växlar vi upp och kraftsamlar kring det som gör oss unika på marknaden – vårt starka helhetskoncept!
Vi väljer samtidigt att ta steget och samla oss under ett och samma varumärke – Convini.
Convini erbjuder idag inte bara branschens mest innovativa och smarta butikslösningar för företag. Våra kaffeproffs levererar även ett oslagbart erbjudande inom det så viktiga kontorskaffet.
Tack vare en snabb omställning av verksamheten under pandemi står Convini starkt och vi ser en enorm potential att fortsätta växa – både i Sverige och utomlands.
I höstens stora satsning, som bland annat kommer synas i en färgsprakande varumärkesbyggande kampanj i Stockholms tunnelbana, lanserar vi ett helt nytt helhetskoncept för företag.
– Vi har under den senaste tiden mött en stor efterfrågan från företag som vill ha smarta helhetslösningar inom mat och kaffe på sina arbetsplatser. Därför känns den här satsningen helt rätt i tiden! För att göra vårt helhetserbjudande ännu tydligare för kunderna så kommer vi dessutom att från och med nu möta marknaden under ett gemensamt varumärke, ett Convini, säger Convinis VD Mats Palmquist.
Smakupplevelsen i fokus
En stor del i höstens satsning kretsar kring att lyfta vårt attraktiva kaffekoncept till nya höjder. Allt med betoning på unika styrkor som snabbhet, smidighet och innovation – i kombination med en smakgaranti på kaffet.
Vårt nuvarande kaffevarumärke Kaffeknappen, som har varit banbrytande i att utveckla kaffe på jobbet sedan mitten av 90-talet, kommer i samband med detta nu inkorporeras i Convinivarumärket.
Medarbetarna – våra kaffeproffs som alla är utbildade baristor – finns självklart kvar i bolaget, likaså passionen för kaffeupplevelsen och dess hantverk.
– Vi är oerhört stolta över vårt kaffeerbjudande och vi har många kunder som har varit med oss i många år. Convini har alltid varit ledande i att utveckla mat- och kaffelösningar på jobbet och nu tar vi nästa steg med att erbjuda de vassaste koncepten till företag som vill prioritera sina anställda och besökare, berättar Mats Palmquist.
Fler utlandssatsningar på gång
Att samla Convinis kärnverksamhet under ett och samma varumärke är dessutom en viktig strategisk pusselbit inför framtida internationella satsningar. Redan 2020 etablerade sig Convini i Tyskland och runt hörnet väntar spännande etableringar i flera länder.
– Vi ser stora möjligheter att fortsätta växa på nya marknader och har som målsättning att bli en ledande aktör även internationellt, avslutar Mats Palmquist.
***
Vill du veta mer om våra populära mat- och kaffelösningar för företag? Läs mer här!