Om oss
Inspiration

Vanliga frågor & svar

Även i den enklaste av världar dyker det ibland upp frågor som behöver besvaras. Här hittar du svar på några av de vanligaste frågetecken som dyker upp i vår värld!

Frågor & svar

Convinibutiken finns i flera olika storlekar. Den minsta mäter ca 1,20 m i bredd och 1,90 m i höjd. Därtill behövs bara ett helt vanligt eluttag, dvs. 230 V, 10A!
Det ni gillar och köper är det vi fyller på i er butik. Sen kan du även ❤:a artiklar som du önskar, antingen i Conviniappen eller i er betalterminal för att få varan levererad till just er butik. En uppskattad funktion som används flitigt av våra kunder 🙂 Er butiksansvarig får då en beställning på det som önskats och levererar det till er inom 1,5 vecka, förutsatt att artikeln finns på vårt lager. Bra va?
Vi får ofta kommentarer om att vi är överraskande prisvärda! Framförallt då vi ju finns så nära inpå, på arbetsplatsen. Vi jämför oss inte med den övriga servicehandeln, utan siktar på att vara jämförbara med prisnivån i den lokala ICA-butiken. Därtill hittas även trevliga kampanjerbjudanden i vår populära Conviniapp (som hittas där appar finns).

Med Conviniappen kan du handla i så gott som alla Convinibutiker, förutom på ett fåtal arbetsplatser som aktivt har valt att inte tillåta ”externa köp” i deras butik.

Om du däremot använder dig av vårt fysiska Convinikort så är det bundet till det företag du är anställd på. Det fungerar därför endast på den arbetsplats där du har kvitterat ut ditt kort. Så, tips! Ladda ner Conviniappen! 

Om du genomför ett köp i en ny Convinibutik läggs den till i din butikslista och du behöver inte göra något i appen. Önskar du att ta bort en koppling till en specifik Convinibutik, swipea vänster och klicka på ta bort.

Så ofta det behövs! Vi anpassar våra leveranser helt och hållet baserat på hur mycket ni handlar.

Javisst! Vi kan lägga in ett tidspann i butiken där ni exempelvis kan erbjuda övertidsmat till era anställda mellan vissa klockslag. Vi har även kunder som väljer att bjuda sina anställda på delar ur sortimentet för jämnan. Allt är möjligt! 🙂

Ja. Du kan självklart välja att betala med VISA-kort när du registrerar dig som kund hos oss. Köpen debiteras månadsvis i efterhand.

Dessutom kan vi även erbjuda en VISA-korts terminal som en ”add-on” till er Convinibutik, som möjliggör betalning vid varje köp. Kontakta vår kundtjänst på 0200-33 35 35 eller via hej@convini.se om det är något som är av intresse för er.

Hör av er till vår kundtjänst med era önskemål så ordnar vi självklart det ni behöver! Gärna med någon dags framförhållning.

De nås antingen via hej@convini.se eller via 0200-333 535

Absolut! I vårt breda sortiment hittas något för alla. Vi har ett sortimentsök här på webben där det går att sortera på olika allergener för att få en tydlig överblick.

Vid specifika önskemål – om ni exempelvis har någon kraftig nötallergiker på er arbetsplats – kan vi exkludera artiklar med nötter helt ur ert sortiment.

Självklart kan även ni som företagskund handla hos oss. Med vårt Convini-företagskort hanteras köpen smidigt och faktureras månadsvis i efterhand. Vid större beställningar kontaktar ni enklast vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 eller via hej@convini.se, så hjälper vi dig vidare!

Oh no! Våra butiker innehåller allt från goda frukostsmörgåsar, kylda drycker och smoothies till både färska och frysta enportionsrätter, goda smörgåsar, mättande wraps, sallader och förstås även godsaker till fikat 🙂

Sortimentet i våra butiker utvecklas ständigt och fylls kontinuerligt på med spännande nyheter. Därtill anpassar vi dessutom utbudet efter önskemålen på just er arbetsplats.

Det är enkelt att komma igång! Ladda ner vår Conviniapp (finns där appar finns) och registrera dig med hjälp av Mobilt Bank ID.

Det finns även möjlighet att använda sig av ett Convinikort om man istället föredrar att handla med kort. Vänd dig i så fall till er reception/kundtjänst (som vanligtvis är de som hanterar våra fysiska kort).

Väl igång så scannar du enkelt streckkoden i appen eller drar ditt kort för att låsa upp dörrarna i butiken. Scanna sedan önskad vara och tryck på Genomför köp på skärmen.

Du hittar alla appkampanjer på förstasidan när du är inloggad i Conviniappen. Du skannar först dina valda produkter som vanligt och sist streckkoden för den specifika kampanjen. Du ser då kampanjpriset direkt på den digitala skärmen!

Ett ledigt utrymme och ett helt vanligt eluttag är allt som behövs (dvs 230 V, 10A)!

Convinibutiken finns i flera olika storlekar. Vår allra minsta butik mäter 1,24 m i bredd och 2,03 m i höjd. Den består av en kyl, en frys, ett mindre mittskåp och en digital touchskärm däremellan.

Enklaste svaret – vi är som en mindre ”Grab & Go”-butik på ICA eller Coop. Dvs vi erbjuder ett fräscht färdigmatserbjudande med allt ifrån matiga sallader, Gooh-rätter, baguetter och goda wraps, till fräscha frukostmackor, smoothies, juicer, nötter, energibars och mer därtill! Innehållet i just er butik anpassas dessutom kontinuerligt utifrån hur efterfrågan ser ut på just ert företag.

Vi får ofta kommentarer om att vi är överraskande prisvärda! Framförallt då vi ju finns så nära inpå, på arbetsplatsen. Vi jämför oss inte med den övriga servicehandeln, utan siktar på att vara jämförbara med prisnivån i den lokala ICA-butiken. Därtill hittas även trevliga kampanjerbjudanden i vår populära Conviniapp (som hittas där appar finns)

Det är enkelt! Fyll i formuläret längst ner på sidan så kontaktar vi dig för att komma överens om en lämplig tid och plats för en installation. Ni är sedan fria att testa vår Convinibutik i 30 dagar, helt kostnadsfritt!

Härligt! Ett gäng kaffenördar alltså? Inga problem! Det är vi med 🙂 Och, vi ger oss inte förrän ni är nöjda. Det är det vi kallar för vår ”Smakgaranti”. All vår personal är dessutom utbildade baristor vilket är något vi är unika med, så ni kan tryggt luta er tillbaks och känna er 100% trygga med vår leverans!

Vill ni lära er ännu mer om kaffe så är ni välkomna att boka ert eget Barista-event. Då kommer ett av våra baristaproffs ut till er och håller i allt från kaffeprovningar till föreläsningar och kaffedemos. Något som brukar vara väldigt uppskattat av våra kunder!

Vi vet att det kan vara klurigt att välja en kaffemaskin som passar alla på en arbetsplats, därför hjälper vi er naturligtvis att hitta rätt. Vi gör en ordentlig behovsanalys för att få koll på just era behov. Och, ni är dessutom alltid varmt välkomna till något av våra showrooms för att testa er fram och smaka på kaffet i alla våra kaffe- och espressomaskiner. Det brukar vara väldigt uppskattat!

Fyll i formuläret längst ner på sidan så hjälper vi er till rätta!

Ja, det beror på… För att kunna svara behöver vi få koll på hur just era behov ser ut och då brukar det vara enklast att ses på ett möte. Antingen digitalt eller ännu hellre IRL på något av våra showrooms.

Vi har kunder med alltifrån 10 upp till 10 000 anställda som alla har olika lösningar anpassade just för dom. Kontakta oss så hjälper vi er vidare till den allra bästa lösningen för er!

Yes, självklart går det att byta budskap i displayen! Med Connect Me kan ni enkelt byta ert bildspel, ladda upp filmer och se er statistik från alla era kaffemaskiner. Och i de fall mot förmodan era maskiner inte är uppkopplade löser vi det enkelt med hjälp av en USB-sticka.

Om du inte redan har ett inlogg till Connect Me eller om du skulle behöva hjälp – kontakta vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 så hjälper vi dig vidare!

Ingen fara! Ring vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 så bokar vi in ett servicebesök. När du ringer så underlättar det att du har kaffemaskinens ID-nummer nära till hands, vilket vanligtvis hittas på sidan av er maskin. Vi gör sedan vårt bästa för att ni ska kunna dricka gott kaffe på jobbet igen, så snart som möjligt!

Självklart! Då har du kommit helt rätt!

Vi tar fikastunden på jobbet på stort allvar och vi erbjuder allt som behövs för att maximera era fikapauser. Vi har en bred palett av goda teer och kakor, socker, mjölk och fina pappmuggar, förstås! Och, vill ni ta det till nästa nivå så kan vi dessutom hjälpa er att få er helt egna lilla minibutik till er arbetsplats. Läs mer om vår populära Convinibutik här.

Kontakta oss om du vill veta mer via formuläret längst ner på sidan!

Javisst, hållbarhet är ett av våra viktigaste fokusområden! 93% av vårt kaffesortiment är idag hållbart certifierat och vi ger oss inte förrän den siffran är uppe i 100%. Välkommen in att läsa mer om vårt hållbarhetsarbete här!

Jo, för att vi inte ger oss förrän ni är nöjda! Vi har extremt nöjda kunder (med risk för skryt 😉 och vi ligger i absolut teknisk framkant med våra uppkopplade smarta kaffemaskiner. Vi har mer än 25 års erfarenhet av att skapa hållbara fikalösningar hos våra kundföretag och vi samarbetar med de absolut främsta varumärkena på marknaden, både vad gäller kaffemaskiner, kaffe, te och övriga tillbehör. Våra tekniker och baristor har snabbast inställelsetid i branschen och 100% av våra anställda är certifierade baristor via Specialty Coffee Association. Vi kan dessutom erbjuda er vår otroligt uppskattade Convinibutik om ni skulle vilja, fylld av godsaker och härlig energi som boostar era medarbetare under hela arbetsdagen. Så… frågan är, varför inte? 😉 

Läs mer om Convinibutiken här!

Vi erbjuder en smidig helhetslösning där allt ingår; de senaste och mest kompetenta kaffemaskinerna tillsammans med ett noga utvalt kaffesortiment, behovsanpassad hygienservice och proffsig hjälp med snabb inställelsetid vid problem, automatisk påfyllnad baserat på er förbrukning, en webbshop fylld av goda teer, kakor och tillbehör såsom olika sorters mjölk, muggar, rörpinnar etc.  Och, sist men inte minst – branschens absolut trevligaste medarbetare! 😀

Fyll i formuläret längst ner på sidan så hjälper vi er till bästa tänkbara lösning just för er arbetsplats. Vi hörs!

Det går självklart även att köpa en kaffemaskin, men det är inget vi rekommenderar eftersom en maskin behöver en kontinuerlig hygienservice för att kaffet ska smaka gott. I våra avtal ingår dessutom både service och reservdelar, om nu något skulle gå sönder. Ett avtal ger er alltså både en ökad trygghet och ett godare kaffe. Men, valet är ert!

Inga problem! Vi har kontor både i Stockholm, Göteborg och Malmö och vi besöker även kunder en bra bit utanför dessa storstäder. Vi reser generellt ca en timme från respektive kontor. Så, i Stockholm täcker vi en region till Uppsala i norr, till Västerås och hela Mälardalen i väst, ut till Nynäshamn i öst och ner till Nyköping söderut. Från vårt Göteborgskontor täcker vi närliggande orter hela vägen till Borås och från vårt Malmökontor täcker vi nästintill hela Skåne.

Vill du veta mer exakt? Kontakta oss gärna på respektive ort.

Det stämmer! Vi förvärvade Kaffeknappen från Nestlé år 2018. Sedan oktober 2021 har vi dock valt att samla vårt helhetserbjudande under ett gemensamt varumärke för att tydligare nå ut till våra kunder. Så, numer möter vi marknaden som ett enat Convini. Men, förstås med samma passion, glöd och fantastiska medarbetare som tidigare!

Det är enkelt! Fyll i formuläret längst ner på sidan så ordnar vi gott vatten på er arbetsplats inom kort!

Det fixar vi enkelt genom att förse er med våra fräscha kannor som enkelt kan fyllas med kylt, filtrerat både stilla & kolsyrat vatten till era möten. Dessutom slipper vi all onödig miljöpåverkan som burkar och flaskor ju faktiskt för med sig. Vi kan lova att det kommer uppskattas!

Jo, med en vattenmaskin på jobbet kommer era medarbetare med allra största säkerhet att dricka mer vatten. Vilket är bra för deras hälsa! Med smidiga (och snygga!) vattentorn har ni alltid tillgång till ett både gott och perfekt kylt vatten, som dessutom är filtrerat. Och, den törstiga kan välja mellan både stilla och kolsyrat. Dessutom slipper ni både den onödiga logistiken och den miljöpåverkan som ev. returburkar för med sig.

Inga problem! Då hör ni av er till oss så kommer vi ut och hjälper er att fylla på med ny kolsyra. Ring vår Kundtjänst på tel 0200-33 35 35 och gör en felanmälan så skickar vi en av våra tekniker till er. De kommer vanligtvis ut och hjälper er inom några arbetstimmar! Och givetvis tar vi även hand om era tomma kolsyrepatroner.

Jo, det märker ni enkelt genom att det kolsyrade vattnet rinner långsamt med en tunn stråle utan bubblor. Om så är fallet hjälper vi er snabbt tillrätta! Ring vår Kundjänst på 0200-33 35 35 och ha gärna kranens ID-nummer (5 siffror) tillgängligt. De hittas på aggregatet/kranpelaren.

En av våra trevliga tekniker kommer sedan ut och hjälper er, allt som oftast inom bara några arbetstimmar!

Det stämmer! Vår ambition är att kunna erbjuda våra kunder all sorts energi som behövs under en arbetsdag. Och här spelar frukten en viktig roll. Därför begav vi oss ut för att leta efter den mest kompetenta fruktleverantören i Stockholm och Malmö. Och, valet var enkelt. Fruktdealen består av ett litet, kompetent och 100% dedikerat team som verkligen brinner för att leverera högkvalitetsfrukt till våra arbetsplatser. Vi gillar dom faktiskt så pass mycket att vi även har valt att gå in som delägare. Så, vi kan garantera er att ni kan vara fullkomligt trygga i att våra fruktleveranser tillsammans med Fruktdealen inte kommer att göra er besvikna!

Vår frukt levereras i en ”smart” papplåda som består av 97% återvunnet material. Vid er första leverans från oss får ni en fin trälåda som vi placerar papplådan i. På så vis hanteras frukten varsamt och vi slipper det kritiska upphällningsmomentet där frukten riskerar att skadas.

Vill ni så erbjuder vi er även att lägga upp er frukt, kanske på olika platser på er arbetsplats? Vi ger oss inte förrän ni är nöjda!

Toppen! Då har ni kommit rätt! Vi erbjuder 100% ekologiska fruktlösningar för de som önskar.

Den frukt som ni inte äter upp tar vi gärna hand om. På så sätt kan vi stötta organisationer som gör gott.

Frukt som är tillräckligt fräsch skänker vi vidare till behövande. Vi har samarbeten med bland andra Fryshuset, Stockholms Stadsmission, Vid din sida, Friends och Maskrosbarn. För oss känns det viktigt att stötta organisationer som arbetar med att hjälpa andra. Våra samarbeten bidrar dessutom till minskat svinn, vilket är något vi brinner för. Och, den frukt som inte skänks vidare hämtas av RESCUED, som räddar frukt och gör den till fantastiska juicer, vilket känns toppenbra!

Självklart! Alla våra fruktlådor går att anpassa utifrån era önskemål. Och, vi levererar dessutom gärna mjölk i samband med er fruktleverans.

Du vet väl om att vi även kan erbjuda en hel liten minibutik med massor av energi för hela arbetsdagen? Du hittar mer info här om Convinibutiken.

Vi ger oss inte förrän ni är nöjda! Det gäller oavsett vad. Flexibilitet är därför högt prioriterat hos oss. För avbokning eller ändring inför en kommande fruktleverans räcker det att du hör av dig senast kl 12 dagen innan. Ändringar eller avbokningar gällande er mjölkleverans behöver vi ha aningens tidigare, så senast kl 12 på fredagen inför kommande vecka.

I samband med högtider eller semestrar så stämmer vi självklart av era specifika önskemål på förhand. Så, varför vänta? Den första fruktlådan är ju dessutom gratis!

Vi levererar frukt på helgfria vardagar, måndag-fredag mellan kl 07-15. Låt oss veta om ni har några specifika önskemål om veckodag och tid så löser vi säkert det. Och, hur ofta ni vill att vi kommer och fyller på, det avgör ni!

Nej, vi levererar frukten till er helt utan kostnad!

Så bra. Det är vi med! Vi tänker alltid på att optimera våra körslingor så att våra leveranser ska påverka miljön i minsta möjliga mån. Vår frukt packas i fyrkantiga emballage som är enkla att stapla, vilket gör att vi inte transporterar en massa onödig luft. Fruktlådorna är producerade av 97% återvunnet material, vi levererar 100% ekologiska bananer och säljer enbart ekologisk mjölk. Våra ekonomi- och logistiksystem är helt pappersfria och vi uppmanar våra kunder att ta emot sina fakturor via mail istället för via post. Dessutom tar vi hand om all överbliven frukt för att minska vårt matsvinn. Bra, eller hur?

Vår erfarenhet säger oss att 500-600 gram frukt per person/vecka är en rimlig mängd att börja med. Och, det går givetvis att justera väl ni fått kläm på hur mycket ni behöver till just er arbetsplats.

För att ta ett exempel – ett företag med 20 anställda brukar behöva ca 10-12 kg frukt i veckan. Så, hur många är ni?

Jo, det är enkelt! Kontrollera att du har den senaste versionen av Conviniappen. Därefter går du in under Mitt Convini – Betalsätt – Byt/Förnya (du behöver inte ta bort ditt tidigare betalsätt). Du kan även gå in här via webben på convini.se/kort – byt betalsätt.

Observera att vi tillämpar månadsinbetalning. Du betalar med andra ord för dina totala köp i slutet av varje månad.

Vi tillämpar månadsinbetalning och debitering via betalkort/autogiro sker i samband med lön, runt den 25-28:e varje månad.

Om du har valt faktura (skickas till Kivra) eller e-faktura (skickas till internetbank) skickas den ut runt den 20:e och förfaller den 28:e samma månad.

Convinikortet räknas som en värdehandling och ska spärras direkt om det kommer bort. Kontakta oss så snart du upptäckt att ditt kort är borta så spärrar vi kortet och hjälper till med ett nytt.

Oss når du enklast via 0200-33 35 35/hej@convini.se/eller via chatten i appen. Vi är nåbara på vardagar, mellan kl 8-17.

Ladda ner Conviniappen och logga in med ditt BankID. Om du inte har BankID kan du istället fylla i ditt kortnummer, kontrollnummer eller telefonnummer som du registrerade dig med. Ett sms skickas då med en kod som du loggar in med. Sen är du igång igen!

Du kan förstås även kontakta oss på kundtjänst på 0200-33 35 35 så kan vi hjälpa dig.

Du kan koppla ditt Edenred eller Epassi-kort till ditt Convini-konto. Gå bara in under Mitt Convini – Betalsätt och lägg till ditt lunchförmånskort. Klart!

Debitering sker i samband med att du gör dina köp i Convinibutiken. Har du valt ett annat betalsätt sedan tidigare ligger det kvar som ett alternativt betalsätt.

Ditt alternativa betalsätt debiteras i det fall vi blir nekade att debitera ditt lunchförmånskort. Debitering/fakturering sker då månadsvis i efterhand.

Aktiveringskoden får du av din arbetsgivare. Vanligtvis brukar koderna hanteras av de som arbetar i receptionen alternativt av den person som är ansvarig för Convinibutiken hos er.

Det är enkelt! Ladda ner vår Conviniapp och registrera dig med BankID. Sedan kan du handla i de flesta Convinibutiker via appen.

Önskar du istället att aktivera ett plastkort finns dessa på din arbetsplats (kika vid Convinibutiken eller hos er kundtjänst/reception), gå sedan till convini.se/kort för att registrera dig. Kortet är dock företagsbundet och går endast att använda i den butik du registrerat dig. Vi rekommenderar därför alltid att använda sig av Conviniappen. Där hittar du våra kampanjer och vår sk ”önska vara-funktion” som är extremt omtyckt av våra kunder.

Våra köpperioder löper från den 20:e till den 20:e varje månad. Har du valt betalkort/autogiro så görs debiteringarna mellan den 25-28:e. Vi gör alltid tre försök att debitera dig.

Har du valt e-faktura/pappersfaktura så får du istället en faktura i början av varje månad, med förfallodatum den 28:e samma månad.

Har du valt Edenred/Sodexo (Lunchförmånskort) debiterar vi dig i samband med att du gör ett köp i Convinibutiken. Du kan alltid enkelt byta betalsätt genom att gå in på convini.se/kort och välj ”byt betalsätt”. En länk skickas till den mailadress du registrerat dig med, som leder dig till en sida där du enkelt kan genomföra din ändring.

Det händer den bästa! Gå in på convini.se/kort och välj spärra/byt ditt Convinikort. Skriv in din e-postadress och ditt personnummer så får du en länk till din mail där du kan spärra kortet.

Du kan även meddela oss via hej@convini.se eller ring 0200-333535 så hjälper vi dig! Vi finns på plats måndag-fredag 8-17.

Vi har tyvärr inget samarbete med Adressändring och därför behöver du meddela oss om du flyttat. Du kan självklart uppdatera dina personuppgifter på egen hand i appen under Mitt Convini – Personuppgifter. Om du behöver vår hjälp så kontakta oss via hej@convini.se eller 0200-33 35 35 så hjälper vi dig att uppdatera din adress.

Du kan enkelt uppdatera dina personuppgifter på egen hand i appen under Mitt Convini – Personuppgifter. Behöver du vår hjälp når du oss enkelt via vår mailadress hej@convini.se

Jo, det är enkelt! Kontrollera att du har den senaste versionen av Conviniappen. Därefter går du in under Mitt Convini – Betalsätt – Byt/Förnya (du behöver inte ta bort ditt tidigare betalsätt). Du kan även gå in här via webben på convini.se/kort – byt betalsätt.

Observera att vi tillämpar månadsinbetalning. Du betalar med andra ord för dina totala köp i slutet av varje månad.

Vi tillämpar månadsinbetalning och debitering via betalkort/autogiro sker i samband med lön, runt den 25-28:e varje månad.

Om du har valt faktura (skickas till Kivra) eller e-faktura (skickas till internetbank) skickas den ut runt den 20:e och förfaller den 28:e samma månad.

Convinikortet räknas som en värdehandling och ska spärras direkt om det kommer bort. Kontakta oss så snart du upptäckt att ditt kort är borta så spärrar vi kortet och hjälper till med ett nytt.

Oss når du enklast via 0200-33 35 35/hej@convini.se/eller via chatten i appen. Vi är nåbara på vardagar, mellan kl 8-17.

Ladda ner Conviniappen och logga in med ditt BankID. Om du inte har BankID kan du istället fylla i ditt kortnummer, kontrollnummer eller telefonnummer som du registrerade dig med. Ett sms skickas då med en kod som du loggar in med. Sen är du igång igen!

Du kan förstås även kontakta oss på kundtjänst på 0200-33 35 35 så kan vi hjälpa dig.

Du kan koppla ditt Edenred eller Epassi-kort till ditt Convini-konto. Gå bara in under Mitt Convini – Betalsätt och lägg till ditt lunchförmånskort. Klart!

Debitering sker i samband med att du gör dina köp i Convinibutiken. Har du valt ett annat betalsätt sedan tidigare ligger det kvar som ett alternativt betalsätt.

Ditt alternativa betalsätt debiteras i det fall vi blir nekade att debitera ditt lunchförmånskort. Debitering/fakturering sker då månadsvis i efterhand.

Aktiveringskoden får du av din arbetsgivare. Vanligtvis brukar koderna hanteras av de som arbetar i receptionen alternativt av den person som är ansvarig för Convinibutiken hos er.

Det är enkelt! Ladda ner vår Conviniapp och registrera dig med BankID. Sedan kan du handla i de flesta Convinibutiker via appen.

Önskar du istället att aktivera ett plastkort finns dessa på din arbetsplats (kika vid Convinibutiken eller hos er kundtjänst/reception), gå sedan till convini.se/kort för att registrera dig. Kortet är dock företagsbundet och går endast att använda i den butik du registrerat dig. Vi rekommenderar därför alltid att använda sig av Conviniappen. Där hittar du våra kampanjer och vår sk ”önska vara-funktion” som är extremt omtyckt av våra kunder.

Våra köpperioder löper från den 20:e till den 20:e varje månad. Har du valt betalkort/autogiro så görs debiteringarna mellan den 25-28:e. Vi gör alltid tre försök att debitera dig.

Har du valt e-faktura/pappersfaktura så får du istället en faktura i början av varje månad, med förfallodatum den 28:e samma månad.

Har du valt Edenred/Sodexo (Lunchförmånskort) debiterar vi dig i samband med att du gör ett köp i Convinibutiken. Du kan alltid enkelt byta betalsätt genom att gå in på convini.se/kort och välj ”byt betalsätt”. En länk skickas till den mailadress du registrerat dig med, som leder dig till en sida där du enkelt kan genomföra din ändring.

Det händer den bästa! Gå in på convini.se/kort och välj spärra/byt ditt Convinikort. Skriv in din e-postadress och ditt personnummer så får du en länk till din mail där du kan spärra kortet.

Du kan även meddela oss via hej@convini.se eller ring 0200-333535 så hjälper vi dig! Vi finns på plats måndag-fredag 8-17.

Vi har tyvärr inget samarbete med Adressändring och därför behöver du meddela oss om du flyttat. Du kan självklart uppdatera dina personuppgifter på egen hand i appen under Mitt Convini – Personuppgifter. Om du behöver vår hjälp så kontakta oss via hej@convini.se eller 0200-33 35 35 så hjälper vi dig att uppdatera din adress.

Du kan enkelt uppdatera dina personuppgifter på egen hand i appen under Mitt Convini – Personuppgifter. Behöver du vår hjälp når du oss enkelt via vår mailadress hej@convini.se

Convinibutiken finns i flera olika storlekar. Den minsta mäter ca 1,20 m i bredd och 1,90 m i höjd. Därtill behövs bara ett helt vanligt eluttag, dvs. 230 V, 10A!
Det ni gillar och köper är det vi fyller på i er butik. Sen kan du även ❤:a artiklar som du önskar, antingen i Conviniappen eller i er betalterminal för att få varan levererad till just er butik. En uppskattad funktion som används flitigt av våra kunder 🙂 Er butiksansvarig får då en beställning på det som önskats och levererar det till er inom 1,5 vecka, förutsatt att artikeln finns på vårt lager. Bra va?
Vi får ofta kommentarer om att vi är överraskande prisvärda! Framförallt då vi ju finns så nära inpå, på arbetsplatsen. Vi jämför oss inte med den övriga servicehandeln, utan siktar på att vara jämförbara med prisnivån i den lokala ICA-butiken. Därtill hittas även trevliga kampanjerbjudanden i vår populära Conviniapp (som hittas där appar finns).

Med Conviniappen kan du handla i så gott som alla Convinibutiker, förutom på ett fåtal arbetsplatser som aktivt har valt att inte tillåta ”externa köp” i deras butik.

Om du däremot använder dig av vårt fysiska Convinikort så är det bundet till det företag du är anställd på. Det fungerar därför endast på den arbetsplats där du har kvitterat ut ditt kort. Så, tips! Ladda ner Conviniappen! 

Om du genomför ett köp i en ny Convinibutik läggs den till i din butikslista och du behöver inte göra något i appen. Önskar du att ta bort en koppling till en specifik Convinibutik, swipea vänster och klicka på ta bort.

Så ofta det behövs! Vi anpassar våra leveranser helt och hållet baserat på hur mycket ni handlar.

Javisst! Vi kan lägga in ett tidspann i butiken där ni exempelvis kan erbjuda övertidsmat till era anställda mellan vissa klockslag. Vi har även kunder som väljer att bjuda sina anställda på delar ur sortimentet för jämnan. Allt är möjligt! 🙂

Ja. Du kan självklart välja att betala med VISA-kort när du registrerar dig som kund hos oss. Köpen debiteras månadsvis i efterhand.

Dessutom kan vi även erbjuda en VISA-korts terminal som en ”add-on” till er Convinibutik, som möjliggör betalning vid varje köp. Kontakta vår kundtjänst på 0200-33 35 35 eller via hej@convini.se om det är något som är av intresse för er.

Hör av er till vår kundtjänst med era önskemål så ordnar vi självklart det ni behöver! Gärna med någon dags framförhållning.

De nås antingen via hej@convini.se eller via 0200-333 535

Absolut! I vårt breda sortiment hittas något för alla. Vi har ett sortimentsök här på webben där det går att sortera på olika allergener för att få en tydlig överblick.

Vid specifika önskemål – om ni exempelvis har någon kraftig nötallergiker på er arbetsplats – kan vi exkludera artiklar med nötter helt ur ert sortiment.

Självklart kan även ni som företagskund handla hos oss. Med vårt Convini-företagskort hanteras köpen smidigt och faktureras månadsvis i efterhand. Vid större beställningar kontaktar ni enklast vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 eller via hej@convini.se, så hjälper vi dig vidare!

Oh no! Våra butiker innehåller allt från goda frukostsmörgåsar, kylda drycker och smoothies till både färska och frysta enportionsrätter, goda smörgåsar, mättande wraps, sallader och förstås även godsaker till fikat 🙂

Sortimentet i våra butiker utvecklas ständigt och fylls kontinuerligt på med spännande nyheter. Därtill anpassar vi dessutom utbudet efter önskemålen på just er arbetsplats.

Det är enkelt att komma igång! Ladda ner vår Conviniapp (finns där appar finns) och registrera dig med hjälp av Mobilt Bank ID.

Det finns även möjlighet att använda sig av ett Convinikort om man istället föredrar att handla med kort. Vänd dig i så fall till er reception/kundtjänst (som vanligtvis är de som hanterar våra fysiska kort).

Väl igång så scannar du enkelt streckkoden i appen eller drar ditt kort för att låsa upp dörrarna i butiken. Scanna sedan önskad vara och tryck på Genomför köp på skärmen.

Du hittar alla appkampanjer på förstasidan när du är inloggad i Conviniappen. Du skannar först dina valda produkter som vanligt och sist streckkoden för den specifika kampanjen. Du ser då kampanjpriset direkt på den digitala skärmen!

Ett ledigt utrymme och ett helt vanligt eluttag är allt som behövs (dvs 230 V, 10A)!

Convinibutiken finns i flera olika storlekar. Vår allra minsta butik mäter 1,24 m i bredd och 2,03 m i höjd. Den består av en kyl, en frys, ett mindre mittskåp och en digital touchskärm däremellan.

Enklaste svaret – vi är som en mindre ”Grab & Go”-butik på ICA eller Coop. Dvs vi erbjuder ett fräscht färdigmatserbjudande med allt ifrån matiga sallader, Gooh-rätter, baguetter och goda wraps, till fräscha frukostmackor, smoothies, juicer, nötter, energibars och mer därtill! Innehållet i just er butik anpassas dessutom kontinuerligt utifrån hur efterfrågan ser ut på just ert företag.

Vi får ofta kommentarer om att vi är överraskande prisvärda! Framförallt då vi ju finns så nära inpå, på arbetsplatsen. Vi jämför oss inte med den övriga servicehandeln, utan siktar på att vara jämförbara med prisnivån i den lokala ICA-butiken. Därtill hittas även trevliga kampanjerbjudanden i vår populära Conviniapp (som hittas där appar finns)

Det är enkelt! Fyll i formuläret längst ner på sidan så kontaktar vi dig för att komma överens om en lämplig tid och plats för en installation. Ni är sedan fria att testa vår Convinibutik i 30 dagar, helt kostnadsfritt!

Härligt! Ett gäng kaffenördar alltså? Inga problem! Det är vi med 🙂 Och, vi ger oss inte förrän ni är nöjda. Det är det vi kallar för vår ”Smakgaranti”. All vår personal är dessutom utbildade baristor vilket är något vi är unika med, så ni kan tryggt luta er tillbaks och känna er 100% trygga med vår leverans!

Vill ni lära er ännu mer om kaffe så är ni välkomna att boka ert eget Barista-event. Då kommer ett av våra baristaproffs ut till er och håller i allt från kaffeprovningar till föreläsningar och kaffedemos. Något som brukar vara väldigt uppskattat av våra kunder!

Vi vet att det kan vara klurigt att välja en kaffemaskin som passar alla på en arbetsplats, därför hjälper vi er naturligtvis att hitta rätt. Vi gör en ordentlig behovsanalys för att få koll på just era behov. Och, ni är dessutom alltid varmt välkomna till något av våra showrooms för att testa er fram och smaka på kaffet i alla våra kaffe- och espressomaskiner. Det brukar vara väldigt uppskattat!

Fyll i formuläret längst ner på sidan så hjälper vi er till rätta!

Ja, det beror på… För att kunna svara behöver vi få koll på hur just era behov ser ut och då brukar det vara enklast att ses på ett möte. Antingen digitalt eller ännu hellre IRL på något av våra showrooms.

Vi har kunder med alltifrån 10 upp till 10 000 anställda som alla har olika lösningar anpassade just för dom. Kontakta oss så hjälper vi er vidare till den allra bästa lösningen för er!

Yes, självklart går det att byta budskap i displayen! Med Connect Me kan ni enkelt byta ert bildspel, ladda upp filmer och se er statistik från alla era kaffemaskiner. Och i de fall mot förmodan era maskiner inte är uppkopplade löser vi det enkelt med hjälp av en USB-sticka.

Om du inte redan har ett inlogg till Connect Me eller om du skulle behöva hjälp – kontakta vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 så hjälper vi dig vidare!

Ingen fara! Ring vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 så bokar vi in ett servicebesök. När du ringer så underlättar det att du har kaffemaskinens ID-nummer nära till hands, vilket vanligtvis hittas på sidan av er maskin. Vi gör sedan vårt bästa för att ni ska kunna dricka gott kaffe på jobbet igen, så snart som möjligt!

Självklart! Då har du kommit helt rätt!

Vi tar fikastunden på jobbet på stort allvar och vi erbjuder allt som behövs för att maximera era fikapauser. Vi har en bred palett av goda teer och kakor, socker, mjölk och fina pappmuggar, förstås! Och, vill ni ta det till nästa nivå så kan vi dessutom hjälpa er att få er helt egna lilla minibutik till er arbetsplats. Läs mer om vår populära Convinibutik här.

Kontakta oss om du vill veta mer via formuläret längst ner på sidan!

Javisst, hållbarhet är ett av våra viktigaste fokusområden! 93% av vårt kaffesortiment är idag hållbart certifierat och vi ger oss inte förrän den siffran är uppe i 100%. Välkommen in att läsa mer om vårt hållbarhetsarbete här!

Jo, för att vi inte ger oss förrän ni är nöjda! Vi har extremt nöjda kunder (med risk för skryt 😉 och vi ligger i absolut teknisk framkant med våra uppkopplade smarta kaffemaskiner. Vi har mer än 25 års erfarenhet av att skapa hållbara fikalösningar hos våra kundföretag och vi samarbetar med de absolut främsta varumärkena på marknaden, både vad gäller kaffemaskiner, kaffe, te och övriga tillbehör. Våra tekniker och baristor har snabbast inställelsetid i branschen och 100% av våra anställda är certifierade baristor via Specialty Coffee Association. Vi kan dessutom erbjuda er vår otroligt uppskattade Convinibutik om ni skulle vilja, fylld av godsaker och härlig energi som boostar era medarbetare under hela arbetsdagen. Så… frågan är, varför inte? 😉 

Läs mer om Convinibutiken här!

Vi erbjuder en smidig helhetslösning där allt ingår; de senaste och mest kompetenta kaffemaskinerna tillsammans med ett noga utvalt kaffesortiment, behovsanpassad hygienservice och proffsig hjälp med snabb inställelsetid vid problem, automatisk påfyllnad baserat på er förbrukning, en webbshop fylld av goda teer, kakor och tillbehör såsom olika sorters mjölk, muggar, rörpinnar etc.  Och, sist men inte minst – branschens absolut trevligaste medarbetare! 😀

Fyll i formuläret längst ner på sidan så hjälper vi er till bästa tänkbara lösning just för er arbetsplats. Vi hörs!

Det går självklart även att köpa en kaffemaskin, men det är inget vi rekommenderar eftersom en maskin behöver en kontinuerlig hygienservice för att kaffet ska smaka gott. I våra avtal ingår dessutom både service och reservdelar, om nu något skulle gå sönder. Ett avtal ger er alltså både en ökad trygghet och ett godare kaffe. Men, valet är ert!

Inga problem! Vi har kontor både i Stockholm, Göteborg och Malmö och vi besöker även kunder en bra bit utanför dessa storstäder. Vi reser generellt ca en timme från respektive kontor. Så, i Stockholm täcker vi en region till Uppsala i norr, till Västerås och hela Mälardalen i väst, ut till Nynäshamn i öst och ner till Nyköping söderut. Från vårt Göteborgskontor täcker vi närliggande orter hela vägen till Borås och från vårt Malmökontor täcker vi nästintill hela Skåne.

Vill du veta mer exakt? Kontakta oss gärna på respektive ort.

Det stämmer! Vi förvärvade Kaffeknappen från Nestlé år 2018. Sedan oktober 2021 har vi dock valt att samla vårt helhetserbjudande under ett gemensamt varumärke för att tydligare nå ut till våra kunder. Så, numer möter vi marknaden som ett enat Convini. Men, förstås med samma passion, glöd och fantastiska medarbetare som tidigare!

Det är enkelt! Fyll i formuläret längst ner på sidan så ordnar vi gott vatten på er arbetsplats inom kort!

Det fixar vi enkelt genom att förse er med våra fräscha kannor som enkelt kan fyllas med kylt, filtrerat både stilla & kolsyrat vatten till era möten. Dessutom slipper vi all onödig miljöpåverkan som burkar och flaskor ju faktiskt för med sig. Vi kan lova att det kommer uppskattas!

Jo, med en vattenmaskin på jobbet kommer era medarbetare med allra största säkerhet att dricka mer vatten. Vilket är bra för deras hälsa! Med smidiga (och snygga!) vattentorn har ni alltid tillgång till ett både gott och perfekt kylt vatten, som dessutom är filtrerat. Och, den törstiga kan välja mellan både stilla och kolsyrat. Dessutom slipper ni både den onödiga logistiken och den miljöpåverkan som ev. returburkar för med sig.

Inga problem! Då hör ni av er till oss så kommer vi ut och hjälper er att fylla på med ny kolsyra. Ring vår Kundtjänst på tel 0200-33 35 35 och gör en felanmälan så skickar vi en av våra tekniker till er. De kommer vanligtvis ut och hjälper er inom några arbetstimmar! Och givetvis tar vi även hand om era tomma kolsyrepatroner.

Jo, det märker ni enkelt genom att det kolsyrade vattnet rinner långsamt med en tunn stråle utan bubblor. Om så är fallet hjälper vi er snabbt tillrätta! Ring vår Kundjänst på 0200-33 35 35 och ha gärna kranens ID-nummer (5 siffror) tillgängligt. De hittas på aggregatet/kranpelaren.

En av våra trevliga tekniker kommer sedan ut och hjälper er, allt som oftast inom bara några arbetstimmar!

Det stämmer! Vår ambition är att kunna erbjuda våra kunder all sorts energi som behövs under en arbetsdag. Och här spelar frukten en viktig roll. Därför begav vi oss ut för att leta efter den mest kompetenta fruktleverantören i Stockholm och Malmö. Och, valet var enkelt. Fruktdealen består av ett litet, kompetent och 100% dedikerat team som verkligen brinner för att leverera högkvalitetsfrukt till våra arbetsplatser. Vi gillar dom faktiskt så pass mycket att vi även har valt att gå in som delägare. Så, vi kan garantera er att ni kan vara fullkomligt trygga i att våra fruktleveranser tillsammans med Fruktdealen inte kommer att göra er besvikna!

Vår frukt levereras i en ”smart” papplåda som består av 97% återvunnet material. Vid er första leverans från oss får ni en fin trälåda som vi placerar papplådan i. På så vis hanteras frukten varsamt och vi slipper det kritiska upphällningsmomentet där frukten riskerar att skadas.

Vill ni så erbjuder vi er även att lägga upp er frukt, kanske på olika platser på er arbetsplats? Vi ger oss inte förrän ni är nöjda!

Toppen! Då har ni kommit rätt! Vi erbjuder 100% ekologiska fruktlösningar för de som önskar.

Den frukt som ni inte äter upp tar vi gärna hand om. På så sätt kan vi stötta organisationer som gör gott.

Frukt som är tillräckligt fräsch skänker vi vidare till behövande. Vi har samarbeten med bland andra Fryshuset, Stockholms Stadsmission, Vid din sida, Friends och Maskrosbarn. För oss känns det viktigt att stötta organisationer som arbetar med att hjälpa andra. Våra samarbeten bidrar dessutom till minskat svinn, vilket är något vi brinner för. Och, den frukt som inte skänks vidare hämtas av RESCUED, som räddar frukt och gör den till fantastiska juicer, vilket känns toppenbra!

Självklart! Alla våra fruktlådor går att anpassa utifrån era önskemål. Och, vi levererar dessutom gärna mjölk i samband med er fruktleverans.

Du vet väl om att vi även kan erbjuda en hel liten minibutik med massor av energi för hela arbetsdagen? Du hittar mer info här om Convinibutiken.

Vi ger oss inte förrän ni är nöjda! Det gäller oavsett vad. Flexibilitet är därför högt prioriterat hos oss. För avbokning eller ändring inför en kommande fruktleverans räcker det att du hör av dig senast kl 12 dagen innan. Ändringar eller avbokningar gällande er mjölkleverans behöver vi ha aningens tidigare, så senast kl 12 på fredagen inför kommande vecka.

I samband med högtider eller semestrar så stämmer vi självklart av era specifika önskemål på förhand. Så, varför vänta? Den första fruktlådan är ju dessutom gratis!

Vi levererar frukt på helgfria vardagar, måndag-fredag mellan kl 07-15. Låt oss veta om ni har några specifika önskemål om veckodag och tid så löser vi säkert det. Och, hur ofta ni vill att vi kommer och fyller på, det avgör ni!

Nej, vi levererar frukten till er helt utan kostnad!

Så bra. Det är vi med! Vi tänker alltid på att optimera våra körslingor så att våra leveranser ska påverka miljön i minsta möjliga mån. Vår frukt packas i fyrkantiga emballage som är enkla att stapla, vilket gör att vi inte transporterar en massa onödig luft. Fruktlådorna är producerade av 97% återvunnet material, vi levererar 100% ekologiska bananer och säljer enbart ekologisk mjölk. Våra ekonomi- och logistiksystem är helt pappersfria och vi uppmanar våra kunder att ta emot sina fakturor via mail istället för via post. Dessutom tar vi hand om all överbliven frukt för att minska vårt matsvinn. Bra, eller hur?

Vår erfarenhet säger oss att 500-600 gram frukt per person/vecka är en rimlig mängd att börja med. Och, det går givetvis att justera väl ni fått kläm på hur mycket ni behöver till just er arbetsplats.

För att ta ett exempel – ett företag med 20 anställda brukar behöva ca 10-12 kg frukt i veckan. Så, hur många är ni?