Så funkar Convinis matlösning för dina anställda

Att erbjuda sina anställda en välfylld Convinibutik på jobbet medför en rad fördelar. Butiken ger er inte bara möjlighet att enkelt och smidigt fylla på med energi under arbetsdagen. Den är även en hjälp i vardagen, om matlådan till exempel är glömd hemma eller om frukosten inte hanns med på morgonen.

I det här blogginlägget berättar vi mer om hur vår matbutik fungerar för era medarbetare.

Det enda ni behöver förbereda inför att butiken kommer på plats, är att bestämma er för vart den ska stå och att ni har tillgång till ett vanligt eluttag. Resten tar vi hand om. Väl butiken är installerad och påfylld med varor, hålls en trevlig invigning av butiken. Er kontaktperson från Convini finns då på plats och berättar om butikslösningen för era anställda och svarar på frågor. Det delas även ut Convinikort som varje anställd enkelt registrerar på vår webbsida kort.convini.se. Registreringen tar endast ett par minuter.

När registreringen är klar är det bara att börja handla! Antingen genom att dra Convinikortet i terminalen för att att låsa upp butiken, eller med hjälp av Conviniappen (som enkelt laddas ner där appar finns). 

För bästa tänkbara Conviniupplevelse rekommenderar vi alla våra kunder att ladda ner och använda sig av appen. På så vis kan ni enkelt göra era köp med mobilen utan att behöva ha Convinikortet till hands. Allt för en så smidig och enkel lösning som möjligt.

ConviniStor-webb

Så handlar du i butiken:

1. Skanna din streckkod i Conviniappen eller dra ditt personliga Convinikort i kortläsaren för att låsa upp butiken. 

2. Ta ut önskad vara.

3. Skanna varan med skannern (precis som på din lokala ICA). 

4. Scanna därefter eventuell kampanjkod i appen för att aktivera rabatten.

5. Bekräfta köpet på skärmen och butiken låses igen. Smidigt, eller hur?

Kampanjerbjudanden varje månad

Varje månad får samtliga Convini-användare ett köpbekräftelsemejl från oss med en sammanställning över månadens köp inför att beloppet dras enligt den betalningsmetod som valts vid registreringen. I appen visas månadens aktuella saldo, så där kan man enkelt hålla koll på sina inköp. 

Som Convinikund får du även ta del av olika kampanjer på varor i butiken - dessa erbjudanden hittas också enkelt i appen. Det kan vara allt från utvalda luncherbjudanden med en burkdryck på köpet, till "2 för 1-erbjudanden" och andra förmånliga rabatter. För att ta del av kampanjerna skannas streckkoden för att aktivera valt kampanjerbjudande.

En annan uppskattad funktion i appen är möjligheten att "önska vara". På så vis kan du flagga intresse för valfri vara i vårt breda sortiment som du tycker saknas eller som helt enkelt har tagit slut i butiken. Den kontaktperson på Convini som ansvarar för just er butik får då ett meddelande om önskemålet och levererar varan så fort det är möjligt. När varan finns i er butik får du en avisering om leveransen i form av en push-notis i din mobil. Läs gärna mer om fördelarna med vår app här!

Våra kunder ger vår matlösning högt betyg - hela 93 procent av användarna uppger att de är nöjda eller till och med mycket nöjda med sin Convinibutik! Några fördelar som våra kunder nämner är att Convinis lösning gör att de sparar pengar, sparar tid, äter mer hälsosamt, äter mer regelbundet, presterar bättre på jobbet och att matbutiken helt enkelt förenklar vardagen på arbetet. Jättekul att höra, tycker vi!

När ni behöver boosta energin under arbetsdagen erbjuder vi på Convini ett varierat utbud av frukost, lunch, mellis och dryck i våra butiker. Läs gärna mer om vad våra kunder tycker om oss i våra kundcase!

 Läs våra kundcase