5 min läsning
Gedigen kunskap och engagemang fick Epidemic Sound att välja Convini
Kaffe, Må bra på jobbet

Gedigen kunskap och engagemang fick Epidemic Sound att välja Convini

När det snabbväxande svenska musik- och techföretaget Epidemic Sound för ett par år sedan skulle flytta in i sitt nya huvudkontor på Södermalm i Stockholm fanns en stark önskan från personalen om att satsa på en riktigt vass kaffelösning.
Bolaget letade helt enkelt efter en samarbetspartner med gedigen kaffekunskap, i kombination med grym serviceanda att bygga en långvarig relation ihop med. Valet föll på Convini.

Vi möter företagets Facility Manager, Emma Henriksson, och hennes kollega Amanda Joacimsdotter i entrén till Epidemic Sound en tidig morgon i november. Convinis egen Master Barista, Matte Carlson Wahlberg, är redan på plats och förbereder inför morgonens inplanerade frukostevent. Epidemics specialbyggda baristavagn rullas ut. Som en schysst förmån får medarbetarna denna morgon en extra lyxig start på arbetsdagen. Cappuccino, latte, eller varför inte en espresso? Nygjort av ett riktigt kaffeproffs från Convini, kan det blir bättre?

KAFFEBAREN 2

- Våra frukostevent “Beats & Barista Breakfast” är väldigt uppskattade och där spelar vår baristavagn en viktig roll. Vår "First Impression Area" har ingen traditionell receptionsdisk, utan har istället ett dj-bås som aktiveras under event som detta. Så det är en riktigt härlig stämning att komma till jobbet dessa morgnar. Anställda möts av sköna toner och ett härligt sorl. Convinis Matte passar in som handen i handsken och bidrar med både kvalité och trivsel, berättar Emma. 

AMANDA-1

"Convini har kunskapen och engagemanget"

Det finns flera anledningar till att Epidemic Sound för några år sedan valde just Convini som kaffeleverantör.

- Jag har personligen sedan tidigare goda erfarenheter av Kaffeknappen, som nu ingår i Convini, och under upphandlingen visade företaget på den flexibilitet och bredd som vi sökte för att kunna skala upp tillsammans med, samt den kunskap och det engagemang vi önskade. Convini presenterade också de mest intressanta maskinerna att leasa, säger Emma Henriksson.

EMMA 3

Positiv respons från anställda

Från att på tidigare kontor endast haft kaffemaskiner med bryggkaffe har bolaget idag uppgraderat till kaffemaskiner med ett brett utbud. Något som har tagits emot väldigt väl bland de drygt 400 medarbetarna. 

KAFFEMASKIN

- Ja, väldigt positivt! Vi erbjuder fortfarande det bryggkaffe som vi haft med den maskin som har hög kapacitet och kan förse många med varm dryck snabbt. Det finns också espressokaffe med möjlighet till varm och skummad färsk mjölk, bryggkaffe som brygger en kopp i taget och varm choklad. Strösslet på tårtan är vår “handjagare”. Den baristamaskin som i sällskap av en kvarn pryder vår specialbyggda Epidemic-kaffevagn på hjul och som Convini har hjälpt oss med att ta fram. 

MATTE

"Gott kaffe är väldigt viktigt på en arbetsplats"

Emma Henriksson har jobbat med kontorsfrågor i över 10 år och just gott kaffe har alltid seglat upp i topp vad gäller viktiga beståndsdelar som bara måste fungera på en arbetsplats. Där är en bra samarbetspartner som står för kvalitet, flexibilitet och engagemang A och O, säger hon. 

Skulle du rekommendera Convini till en vän eller kontakt på annat företag?
- Absolut! Och det har jag faktiskt redan gjort. Vi skulle inte samarbeta med Convini om vi inte var helt nöjda. I val av samarbetspartner handlar det som så ofta annars i grund och botten om relationer. Jag upplever att de som representerat Convini sedan vår kontakt inleddes, har haft samma inställning som vi, till ett givande och tagande från båda håll. Och med en målsättning om att det vi företar oss både ska bli och förbli bra, säger Emma Henriksson.

epidemicsound6

Fakta om Epidemic Sound
Epidemic Sound är ett svenskt musik- och techbolag som grundades i Stockholm 2009 med målet att ljudlägga världen.
Grundarna – Oscar Höglund, Jan Zachrisson, Peer Åström, David Stenmarck och Hjalmar Winbladh – ville med sin affärsidé hitta en enklare väg att licensiera musik till audiovisuella produktioner och på så sätt hjälpa musiker att kunna försörja sig på sin musik.
Idag har bolaget mer än 35 000 låtar i 170 genres i katalogen, som tack vare en unik licensmodell, kan användas fritt över hela världen.
Företaget har idag 430 anställda.

Författare: