Våra mest vanliga frågor & svar

Filtrera

Alla frågor

Convinibutiken finns i flera olika storlekar. Den minsta mäter ca 1,20 m i bredd och 1,90 m i höjd. Därtill behövs ett helt vanligt eluttag, dvs. 230 V, 10A.

Alla frågor

I stort är det så att det ni gillar och köper är det vi fyller på i er butik. Sen kan ni även vara med och "önska vara" via vår app och vår nya betalterminal. En uppskattad funktion som används flitigt av våra kunder :)

Alla frågor

Våra priser är jämförbara med priserna i den lokala ICA-butiken. Därtill hittas även trevliga kampanjerbjudanden i Conviniappen som hittas där appar finns! 

Alla frågor

Jo, det är enkelt! Gå in på convini.se/kort och välj "byt betalsätt". En länk skickas till din mail där du enkelt kan genomföra din ändring!

 

Alla frågor

Om du har valt faktura som betalsätt får du en faktura i början av varje månad med förfallodatum den 28:e samma månad.

Alla frågor

Gå in på convini.se/kort och välj spärra/byt ditt Convinikort.

Skriv in din e-postadress och ditt personnummer. En länk skickas då till din mail där du kan spärra kortet.

 

Du är även välkommen att kontakta vår kundtjänst via hej@convini.se eller ring 0200-333535 så hjälper de dig.

Alla frågor

Gå in på convini.se/kort och välj spärra/byt ditt Convinikort, skriv in din e-postadress och personnummer så skickas en länk till din mail där du kan göra ditt kortbyte. Du kan också kontakta kundtjänst på 0200-333535 så hjälper de dig.

Alla frågor

Kortet är bundet till det företag du är anställd på, så det fungerar endast där du kvitterat ut kortet. Man kan dock ha flera kort aktiva hos oss.

Alla frågor

Så ofta det behövs! Vi anpassar våra leverenser efter hur mycket ni handlar.

Alla frågor

Javisst! Vi kan lägga in ett tidspann i butiken där ni exempelvis kan erbjuda övertidsmat till era anställda mellan vissa klockslag. Vi har även kunder som väljer att bjuda sina anställda på delar ur sortimentet för jämnan. Allt är möjligt! :)

Alla frågor

Ja. Man kan välja VISA-kort som betalsätt när man registrerar sig som kund hos oss. Köpen debiteras månadsvis i efterhand.

Alla frågor

Hör av er till vår kundtjänst med era önskemål så ordnar vi det ni behöver. Gärna med någon dags framförhållning.

Alla frågor

Absolut! I vårt breda sortiment hittas något för alla.

Vi har ett sortimentsök här på webben där du kan sortera på olika allergener för att få en tydlig överblick.

Vid specifika önskemål, om ni exempelvis har någon kraftig nötallergiker på er arbetsplats, kan vi exkludera artiklar med nötter helt ur ert sortiment.

Alla frågor

Många av våra kunder handlar både i vår Convinibutik och/eller via specifika beställningar vid speciella behov, exempelvis vid intern och extern representation.

Hör av er till oss så hjälper vi er!

Alla frågor

Er kolsyra är slut och ni behöver beställa en ny kolsyretub. Det gör du enklast genom att ringa vår kundjänst på 0200-33 35 35

När du ringer är det bra att ha kranens ID-nummer (5 siffror). De hittar du på aggregatet/kranpelaren.

En av våra tekniker kommer normalt ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Alla frågor

Oh no! Våra butiker innehåller allt från goda frukostfrallor och kylda drycker och smoothies till både färska och frysta enportionsrätter, goda smörgåsar, mättande wraps, sallader och förstås även godsaker till fikat :)

Sortimentet i våra butiker utvecklas ständigt och fylls kontinuerligt på med spännande nyheter. Därtill anpassar vi dessutom utbudet efter önskemålen på just er arbetsplats.

Alla frågor

Det är enkelt! Börja med att registrera ditt Convinikort på kort.convini.se. Du kan nu välja att antingen ladda ner vår app eller fortsätta använda ditt Convinikort.

Så här handlar du!

1. Skanna ditt digitala kort i Conviniappen eller dra ditt Convinikort i kortläsaren för att låsa upp butiken.

2. Ta ut önskad vara och läs av streckkoden med skannern.

3. Skanna eventuell kampanjkod i appen.

4. Tryck OK. Klart!

 

Alla frågor

Ja, du kan koppla Edenredkortet (fd Rikskuponger/Rikskortet) till ditt Convinikort. Gå in på convini.se/kort och byt betalsätt.

Alla frågor

Du hittar alla appkampanjer på förstasidan när du är inloggad i Conviniappen. Skanna först valda produkter och sedan streckkoden för den specifika kampanjen. Du ser då kampanjpriset direkt.

Alla frågor

Ingen fara! Ring vår kundtjänst på 0200-33 35 35 så bokar vi en ett servicebesök. När du ringer är det bra om du har kaffemaskinens ID-nummer till hands, vilket vanligtvis hittas på sidan av maskinen. Vi gör vårt bästa för att ni ska kunna dricka gott kaffe igen så snart det bara är möjligt!

Alla frågor

Ingen fara! Er kaffemaskin behöver helt enkelt servas av en av våra tekniker. Ring vår kundtjänst på 0200-33 35 35 så bokar vi en ett besök. När du ringer är det bra om du har kaffemaskinens ID-nummer till hands, vilket vanligtvis hittas på sidan av maskinen. Vi gör vårt bästa för att ni ska kunna dricka gott kaffe igen så snart det bara är möjligt!

Alla frågor

Ingen fara! Er kaffemaskin behöver helt enkelt servas av en av våra tekniker. Ring vår kundtjänst på 0200-33 35 35 så bokar vi en ett besök. När du ringer är det bra om du har kaffemaskinens ID-nummer till hands, vilket vanligtvis hittas på sidan av maskinen. Vi gör vårt bästa för att ni ska kunna dricka gott kaffe igen så snart det bara är möjligt!

Alla frågor

Aha! Kontrollera att bönstoppen är utdragen och att kaffebehållaren är påfylld. Hjälpte det inte? Kontakta oss via mail till hej@convini.se eller ring oss på tel 0200-333535 så ordnar vi det!

För felanmälan via mail; ange dina kontaktuppgifter, kaffemaskinens ID-nummer (hittas vanligtvis på sidan av maskinen), era öppettider och beskriv kort felet på er maskin.

Vi jobbar hårt för att kunna hjälpa er att dricka gott kaffe igen så snart det bara går! 

Alla frågor

Härligt! Ett gäng kaffenördar alltså? Inga problem! Det är vi med :) Och, vi ger oss inte förrän ni är nöjda. Det är det vi kallar för "Smakgaranti".  

Vill ni lära er ännu mer om kaffe så är ni välkomna att boka ert eget Barista-event! Då kommer ett av våra kaffeproffs ut till er och håller i allt från kaffeprovningar till demos. Något som brukar vara väldigt uppskattat!

Alla frågor

Starta om maskinen genom att dra ur strömkontakten ett par sekunder och sätt sedan tillbaka den. Det brukar kunna hjälpa.

Om inte, ring vår kundtjänst på tel 0200-33 35 35 och gör en felanmälan så skickar vi en av våra tekniker till er. De kommer normalt ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar!

 

Hittade du inte hjälpen du behövde? Kontakta oss!