Våra mest vanliga frågor & svar

Filtrera

Alla frågor

Convinibutiken finns i flera olika storlekar. Den minsta mäter ca 1,20 m i bredd och 1,90 m i höjd. Därtill behövs bara ett helt vanligt eluttag, dvs. 230 V, 10A!

Alla frågor

Det ni gillar och köper är det vi fyller på i er butik. Sen kan ni även "hjärta" artiklar som ni önskar antingen i Conviniappen eller i er betalterminal för att få de levererade till just er butik. En uppskattad funktion som används flitigt av våra kunder :)

Alla frågor

Vi får ofta kommentarer om att vi är överraskande prisvärda! Framförallt då vi ju finns så nära inpå, på arbetsplatsen. Vi jämför oss inte med den övriga servicehandeln, utan siktar på att vara jämförbara med prisnivån i den lokala ICA-butiken. Därtill hittas även trevliga kampanjerbjudanden i vår populära Conviniapp (som hittas där appar finns). 

Alla frågor

Jo, det är enkelt! Gå in på convini.se/kort och välj "byt betalsätt". En länk skickas till din mail där du enkelt kan genomföra din ändring!

 

Alla frågor

Om du har valt faktura som betalsätt får du en faktura i början av varje månad, med förfallodatum den 28:e samma månad.

Alla frågor

Gå in på convini.se/kort och välj spärra/byt ditt Convinikort.

Skriv in din e-postadress och ditt personnummer. En länk skickas då till din mail där du kan spärra kortet.

 

Du är även välkommen att kontakta vår kundtjänst via hej@convini.se eller ring 0200-333535 så hjälper vi dig vidare!

Alla frågor

Inga problem! Ladda ner Conviniappen på nytt (hittas där appar finns) och logga in med Mobilt Bank ID. Sen är du igång igen! 

Du kan förstås även kontakta vår kundtjänst på 0200-333535 så kan de hjälpa dig.

Alla frågor

Med Conviniappen kan du handla i så gott som alla Convinibutiker, förutom på ett fåtal arbetsplatser som aktivt har valt att inte tillåta "externa köp" i deras butik.

Om du däremot fortfarande använder dig av Convinikortet så är det bundet till det företag du är anställd på, så det fungerar endast där du kvitterat ut ditt kort.

Alla frågor

Så ofta det behövs! Vi anpassar våra leveranser helt och hållet baserat på hur mycket ni handlar.

Alla frågor

Javisst! Vi kan lägga in ett tidspann i butiken där ni exempelvis kan erbjuda övertidsmat till era anställda mellan vissa klockslag. Vi har även kunder som väljer att bjuda sina anställda på delar ur sortimentet för jämnan. Allt är möjligt! :)

Alla frågor

Ja. Du kan självklart välja VISA-kort att betala med när du registrerar dig som kund hos oss. Köpen debiteras då månadsvis i efterhand.

Dessutom kan vi erbjuda en VISA-korts terminal som en add-on till er Convinibutik, där du betalar vid varje köp. Kontakta vår kundtjänst på 0200-33 35 35 eller via hej@convini.se om det är något som är av intresse för er! 

 

Alla frågor

Hör av er till vår kundtjänst med era önskemål så ordnar vi självklart det ni behöver! Gärna med någon dags framförhållning.

De nås antingen via hej@convini.se eller via 0200-333 535.

Alla frågor

Absolut! I vårt breda sortiment hittas något för alla. Vi har ett sortimentsök här på webben där det går att sortera på olika allergener för att få en tydlig överblick.

Vid specifika önskemål - om ni exempelvis har någon kraftig nötallergiker på er arbetsplats - kan vi exkludera artiklar med nötter helt ur ert sortiment. 

Alla frågor

Självklart kan även ni som företagskund handla hos oss. Med vårt Convini-företagskort hanteras köpen smidigt och faktureras månadsvis i efterhand. Vid större beställningar kontaktar ni enklast vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 eller via hej@convini.se, så hjälper vi dig vidare!

 

Alla frågor

Jo, er kolsyra är slut och ni behöver beställa en ny kolsyretub. Det gör du enklast genom att ringa vår kundjänst på 0200-33 35 35. När du ringer är det bra om du har kranens ID-nummer (5 siffror) tillgängligt. De hittar du på aggregatet/kranpelaren.

En av våra tekniker kommer sedan ut och hjälper er, allt som oftast inom 8 arbetstimmar.

Alla frågor

Oh no! Våra butiker innehåller allt från goda frukostsmörgåsar, kylda drycker och smoothies till både färska och frysta enportionsrätter, goda smörgåsar, mättande wraps, sallader och förstås även godsaker till fikat :)

Sortimentet i våra butiker utvecklas ständigt och fylls kontinuerligt på med spännande nyheter. Därtill anpassar vi dessutom utbudet efter önskemålen på just er arbetsplats.

Alla frågor

Det är enkelt att komma igång! Ladda ner vår Conviniapp (finns där appar finns) och registrera dig med hjälp av Mobilt Bank ID.

Det finns även möjlighet att använda sig av ett Convinikort om man istället föredrar att handla med kort. Vänd dig i så fall till er reception/kundtjänst (som vanligtvis är de som hanterar våra fysiska kort).   

 

 

Alla frågor

Ja, du kan enkelt koppla ditt Edenredkort (fd Rikskuponger/Rikskortet) till ditt Convinikonto. Gå i så fall in på convini.se/kort och byt ditt betalsätt.

Alla frågor

Du hittar alla appkampanjer på förstasidan när du är inloggad i Conviniappen. Du skannar först dina valda produkter som vanligt och sist streckkoden för den specifika kampanjen. Du ser då kampanjpriset direkt på den digitala skärmen!

Alla frågor

Härligt! Ett gäng kaffenördar alltså? Inga problem! Det är vi med :) Och, vi ger oss inte förrän ni är nöjda. Det är det vi kallar för vår "Smakgaranti". Så ni kan känna er 100% trygga med vår leverans! 

Vill ni lära er ännu mer om kaffe så är ni välkomna att boka ert eget Barista-event! Då kommer ett av våra kaffeproffs ut till er och håller i allt från kaffeprovningar till demos. Något som brukar vara väldigt uppskattat!

Alla frågor

Det brukar vara enkelt fixat! Starta om maskinen genom att dra ur strömkontakten ett par sekunder och sätt sedan tillbaka den. Fungerar det nu? Om inte, ring vår kundtjänst på tel 0200-33 35 35 och gör en felanmälan så skickar vi en av våra tekniker till er. De kommer vanligtvis ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar!

 

Alla frågor

Ett ledigt utrymme och ett helt vanligt eluttag är allt som behövs (dvs 230 V, 10A)!

Convinibutiken finns i flera olika storlekar. Vår allra minsta butik mäter 1,24 m i bredd och 2,03 m i höjd. Den består av en kyl, en frys, ett mindre mittskåp och en digital touchskärm däremellan. 

Alla frågor

Enklaste svaret  - vi är som en mindre "Grab & Go"-butik på ICA eller Coop. Dvs vi erbjuder ett fräscht färdigmatserbjudande med allt ifrån matiga sallader, Gooh-rätter, baguetter och goda wraps, till fräscha frukostmackor, smoothies, juicer, nötter, energibars och mer därtill..! Innehållet i just er butik anpassas dessutom kontinuerligt utifrån hur efterfrågan ser ut på just ert företag. 

Vi får ofta kommentarer om att vi är överraskande prisvärda! Framförallt då vi ju finns så nära inpå, på arbetsplatsen. Vi jämför oss inte med den övriga servicehandeln, utan siktar på att vara jämförbara med prisnivån i den lokala ICA-butiken. Därtill hittas även trevliga kampanjerbjudanden i vår populära Conviniapp (som hittas där appar finns). 

Alla frågor

Det är enkelt! Fyll i formuläret längst ner på sidan så kontaktar vi dig för att komma överens om en lämplig tid och plats för en installation. Ni är sedan fria att testa vår Convinibutik i 30 dagar, helt kostnadsfritt! 

Alla frågor

Med Connect Me kan ni enkelt byta ert bildspel, ladda upp filmer och se er statistik från alla era kaffemaskiner (med reservation för vissa modeller). Om du inte redan har ett inlogg till Connect Me, kontakta vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 så hjälper vi dig vidare!

Alla frågor

Ingen fara! Ring vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 så bokar vi in ett servicebesök. När du ringer är det bra om du har kaffemaskinens ID-nummer nära till hands, vilket vanligtvis hittas på sidan av maskinen. Vi gör sedan vårt bästa för att ni ska kunna dricka gott kaffe på jobbet igen, så snart som möjligt! 

Hittade du inte hjälpen du behövde? Kontakta oss!