Våra mest vanliga frågor & svar

Filtrera

Alla frågor

Convinibutiken finns i flera olika storlekar. Den minsta mäter ca 1,20 m i bredd och 1,90 m i höjd. Därtill behövs bara ett helt vanligt eluttag, dvs. 230 V, 10A!

Alla frågor

Det ni gillar och köper är det vi fyller på i er butik. Sen kan ni även ''hjärta'' artiklar som ni önskar antingen i Conviniappen eller i er betalterminal för att få de levererade till just er butik. En uppskattad funktion som används flitigt av våra kunder :)

Alla frågor

Vi får ofta kommentarer om att vi är överraskande prisvärda! Framförallt då vi ju finns så nära inpå, på arbetsplatsen. Vi jämför oss inte med den övriga servicehandeln, utan siktar på att vara jämförbara med prisnivån i den lokala ICA-butiken. Därtill hittas även trevliga kampanjerbjudanden i vår populära Conviniapp (som hittas där appar finns). 

Alla frågor

Jo, det är enkelt! Gå in på convini.se/kort och välj ''byt betalsätt''. En länk skickas till din mail där du enkelt kan genomföra din ändring!

 

Alla frågor

Om du har valt faktura som betalsätt får du en faktura i början av varje månad, med förfallodatum den 28:e samma månad.

Alla frågor

Gå in på convini.se/kort och välj spärra/byt ditt Convinikort.

Skriv in din e-postadress och ditt personnummer. En länk skickas då till din mail där du kan spärra kortet.

 

Du är även välkommen att kontakta vår kundtjänst via hej@convini.se eller ring 0200-333535 så hjälper vi dig vidare!

Alla frågor

Inga problem! Ladda ner Conviniappen på nytt (hittas där appar finns) och logga in med Mobilt Bank ID. Sen är du igång igen! 

Du kan förstås även kontakta vår kundtjänst på 0200-333535 så kan de hjälpa dig.

Alla frågor

Med Conviniappen kan du handla i så gott som alla Convinibutiker, förutom på ett fåtal arbetsplatser som aktivt har valt att inte tillåta ''externa köp'' i deras butik.

Om du däremot använder dig av vårt fysiska Convinikort så är det bundet till det företag du är anställd på. Det fungerar därför endast på den arbetsplats där du har kvitterat ut ditt kort. Så, tips! Ladda ner Conviniappen! 

Alla frågor

Så ofta det behövs! Vi anpassar våra leveranser helt och hållet baserat på hur mycket ni handlar.

Alla frågor

Javisst! Vi kan lägga in ett tidspann i butiken där ni exempelvis kan erbjuda övertidsmat till era anställda mellan vissa klockslag. Vi har även kunder som väljer att bjuda sina anställda på delar ur sortimentet för jämnan. Allt är möjligt! :)

Alla frågor

Ja. Du kan självklart välja att betala med VISA-kort när du registrerar dig som kund hos oss. Köpen debiteras månadsvis i efterhand.

Dessutom kan vi även erbjuda en VISA-korts terminal som en "add-on" till er Convinibutik, som möjliggör betalning vid varje köp. Kontakta vår kundtjänst på 0200-33 35 35 eller via hej@convini.se om det är något som är av intresse för er.

 

Alla frågor

Hör av er till vår kundtjänst med era önskemål så ordnar vi självklart det ni behöver! Gärna med någon dags framförhållning.

De nås antingen via hej@convini.se eller via 0200-333 535.

Alla frågor

Absolut! I vårt breda sortiment hittas något för alla. Vi har ett sortimentsök här på webben där det går att sortera på olika allergener för att få en tydlig överblick.

Vid specifika önskemål - om ni exempelvis har någon kraftig nötallergiker på er arbetsplats - kan vi exkludera artiklar med nötter helt ur ert sortiment. 

Alla frågor

Självklart kan även ni som företagskund handla hos oss. Med vårt Convini-företagskort hanteras köpen smidigt och faktureras månadsvis i efterhand. Vid större beställningar kontaktar ni enklast vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 eller via hej@convini.se, så hjälper vi dig vidare!

 

Alla frågor

Det är enkelt! Fyll i formuläret längst ner på sidan så ordnar vi gott vatten på er arbetsplats inom kort!

Alla frågor

Oh no! Våra butiker innehåller allt från goda frukostsmörgåsar, kylda drycker och smoothies till både färska och frysta enportionsrätter, goda smörgåsar, mättande wraps, sallader och förstås även godsaker till fikat :)

Sortimentet i våra butiker utvecklas ständigt och fylls kontinuerligt på med spännande nyheter. Därtill anpassar vi dessutom utbudet efter önskemålen på just er arbetsplats.

Alla frågor

Det är enkelt att komma igång! Ladda ner vår Conviniapp (finns där appar finns) och registrera dig med hjälp av Mobilt Bank ID.

Det finns även möjlighet att använda sig av ett Convinikort om man istället föredrar att handla med kort. Vänd dig i så fall till er reception/kundtjänst (som vanligtvis är de som hanterar våra fysiska kort).   

 

 

Alla frågor

Ja, du kan enkelt koppla ditt Edenredkort (fd Rikskuponger/Rikskortet) till ditt Convinikonto. Gå i så fall in på convini.se/kort och byt ditt betalsätt.

Alla frågor

Du hittar alla appkampanjer på förstasidan när du är inloggad i Conviniappen. Du skannar först dina valda produkter som vanligt och sist streckkoden för den specifika kampanjen. Du ser då kampanjpriset direkt på den digitala skärmen!

Alla frågor

Härligt! Ett gäng kaffenördar alltså? Inga problem! Det är vi med :) Och, vi ger oss inte förrän ni är nöjda. Det är det vi kallar för vår ''Smakgaranti''. All vår personal är dessutom utbildade baristor vilket är något vi är unika med, så ni kan tryggt luta er tillbaks och känna er 100% trygga med vår leverans!

Vill ni lära er ännu mer om kaffe så är ni välkomna att boka ert eget Barista-event. Då kommer ett av våra baristaproffs ut till er och håller i allt från kaffeprovningar till föreläsningar och kaffedemos. Något som brukar vara väldigt uppskattat av våra kunder!

Alla frågor

Ett ledigt utrymme och ett helt vanligt eluttag är allt som behövs (dvs 230 V, 10A)!

Convinibutiken finns i flera olika storlekar. Vår allra minsta butik mäter 1,24 m i bredd och 2,03 m i höjd. Den består av en kyl, en frys, ett mindre mittskåp och en digital touchskärm däremellan. 

Alla frågor

Enklaste svaret  - vi är som en mindre ''Grab & Go''-butik på ICA eller Coop. Dvs vi erbjuder ett fräscht färdigmatserbjudande med allt ifrån matiga sallader, Gooh-rätter, baguetter och goda wraps, till fräscha frukostmackor, smoothies, juicer, nötter, energibars och mer därtill..! Innehållet i just er butik anpassas dessutom kontinuerligt utifrån hur efterfrågan ser ut på just ert företag. 

Vi får ofta kommentarer om att vi är överraskande prisvärda! Framförallt då vi ju finns så nära inpå, på arbetsplatsen. Vi jämför oss inte med den övriga servicehandeln, utan siktar på att vara jämförbara med prisnivån i den lokala ICA-butiken. Därtill hittas även trevliga kampanjerbjudanden i vår populära Conviniapp (som hittas där appar finns). 

Alla frågor

Det är enkelt! Fyll i formuläret längst ner på sidan så kontaktar vi dig för att komma överens om en lämplig tid och plats för en installation. Ni är sedan fria att testa vår Convinibutik i 30 dagar, helt kostnadsfritt! 

Alla frågor

Vi vet att det kan vara klurigt att välja en kaffemaskin som passar alla på en arbetsplats, därför hjälper vi er naturligtvis att hitta rätt. Vi gör en ordentlig behovsanalys för att få koll på just era behov. Och, ni är dessutom alltid varmt välkomna till något av våra showrooms för att testa er fram och smaka på kaffet i alla våra kaffe- och espressomaskiner. Det brukar vara väldigt uppskattat!

Fyll i formuläret längst ner på sidan så hjälper vi er till rätta! 

Alla frågor

Ja, det beror på… För att kunna svara behöver vi få koll på hur just era behov ser ut och då brukar det vara enklast att ses på ett möte. Antingen digitalt eller ännu hellre IRL på något av våra showrooms.

Vi har kunder med alltifrån 10 upp till 10 000 anställda som alla har olika lösningar anpassade just för dom. Kontakta oss så hjälper vi er vidare till den allra bästa lösningen för er!  

Alla frågor

Det fixar vi enkelt genom att förse er med våra fräscha kannor som enkelt kan fyllas med kylt, filtrerat både stilla & kolsyrat vatten till era möten. Dessutom slipper vi all onödig miljöpåverkan som burkar och flaskor ju faktiskt för med sig. Vi kan lova att det kommer uppskattas!

Alla frågor

Det stämmer! Vår ambition är att kunna erbjuda våra kunder all sorts energi som behövs under en arbetsdag. Och här spelar frukten en viktig roll. Därför begav vi oss ut för att leta efter den mest kompetenta fruktleverantören i Stockholmsområdet. Och, valet var enkelt. Fruktdealen består av ett litet, kompetent och 100% dedikerat team som verkligen brinner för att leverera högkvalitetsfrukt till våra arbetsplatser. Vi gillar dom faktiskt så pass mycket att vi även har valt att gå in som delägare. Så, vi kan garantera er att ni kan vara fullkomligt trygga i att våra fruktleveranser tillsammans med Fruktdealen inte kommer att göra er besvikna!  

Alla frågor

Vår frukt levereras i en "smart" papplåda som består av 97% återvunnet material. Vid er första leverans från oss får ni en fin trälåda som vi placerar papplådan i. På så vis hanteras frukten varsamt och vi slipper det kritiska upphällningsmomentet där frukten riskerar att skadas.

Vill ni så erbjuder vi er även att lägga upp er frukt, kanske på olika platser på er arbetsplats? Vi ger oss inte förrän ni är nöjda! 

Alla frågor

Toppen! Då har ni kommit rätt! Vi erbjuder 100% ekologiska fruktlösningar för de som önskar. 

Alla frågor

Den frukt som ni inte äter upp tar vi gärna hand om. På så sätt kan vi stötta organisationer som gör gott.

Frukt som är tillräckligt fräsch skänker vi vidare till behövande. Vi har samarbeten med bland andra Fryshuset, Stockholms Stadsmission, Vid din sida, Friends och Maskrosbarn. För oss känns det viktigt att stötta organisationer som arbetar med att hjälpa andra. Våra samarbeten bidrar dessutom till minskat svinn, vilket är något vi brinner för. Och, den frukt som inte skänks vidare hämtas av RESCUED, som räddar frukt och gör den till fantastiska juicer, vilket känns toppenbra! 

Alla frågor

Självklart! Alla våra fruktlådor går att anpassa utifrån era önskemål. Och, vi levererar dessutom gärna mjölk i samband med er fruktleverans.

Du vet väl om att vi även kan erbjuda en hel liten minibutik med massor av energi för hela arbetsdagen? Du hittar mer info här: till Convinibutiken.

 

Alla frågor

Vi ger oss inte förrän ni är nöjda! Det gäller oavsett vad. Flexibilitet är därför högt prioriterat hos oss. För avbokning eller ändring inför en kommande fruktleverans räcker det att du hör av dig senast kl 12 dagen innan. Ändringar eller avbokningar gällande er mjölkleverans behöver vi ha aningens tidigare, så senast kl 12 på fredagen inför kommande vecka.

I samband med högtider eller semestrar så stämmer vi självklart av era specifika önskemål på förhand. Så, varför vänta? Den första fruktlådan är ju dessutom gratis!

Alla frågor

Vi levererar frukt på helgfria vardagar, måndag-fredag mellan kl 07-15. Låt oss veta om ni har några specifika önskemål om veckodag och tid så löser vi säkert det. Och, hur ofta ni vill att vi kommer och fyller på, det avgör ni!  

Alla frågor

Nej, vi levererar frukten till er helt utan kostnad!

Alla frågor

Så bra. Det är vi med! Vi tänker alltid på att optimera våra körslingor så att våra leveranser ska påverka miljön i minsta möjliga mån. Vår frukt packas i fyrkantiga emballage som är enkla att stapla, vilket gör att vi inte transporterar en massa onödig luft. Fruktlådorna är producerade av 97% återvunnet material, vi levererar 100% ekologiska bananer och säljer enbart ekologisk mjölk. Våra ekonomi- och logistiksystem är helt pappersfria och vi uppmanar våra kunder att ta emot sina fakturor via mail istället för via post. Dessutom tar vi hand om all överbliven frukt för att minska vårt matsvinn. Bra, eller hur?

Alla frågor

Jo, med en vattenmaskin på jobbet kommer era medarbetare med allra största säkerhet att dricka mer vatten. Vilket är bra för deras hälsa! Med smidiga (och snygga!) vattentorn har ni alltid tillgång till ett både gott och perfekt kylt vatten, som dessutom är filtrerat. Och, den törstiga kan välja mellan både stilla & kolsyrat. Dessutom slipper ni både den onödiga logistiken och den miljöpåverkan som ev. returburkar för med sig. 

Alla frågor

Inga problem! Då hör ni av er till oss så kommer vi ut och hjälper er att fylla på med ny kolsyra. Ring vår Kundtjänst på tel 0200-33 35 35 och gör en felanmälan så skickar vi en av våra tekniker till er. De kommer vanligtvis ut och hjälper er inom några arbetstimmar! Och givetvis tar vi även hand om era tomma kolsyrepatroner. 

Alla frågor

Jo, det märker ni enkelt genom att det kolsyrade vattnet rinner långsamt med en tunn stråle utan bubblor. Om så är fallet hjälper vi er snabbt tillrätta! Ring vår Kundjänst på 0200-33 35 35 och ha gärna kranens ID-nummer (5 siffror) tillgängligt. De hittas på aggregatet/kranpelaren.

En av våra trevliga tekniker kommer sedan ut och hjälper er, allt som oftast inom bara några arbetstimmar!

Alla frågor

Yes, självklart går det att byta budskap i displayen! Med Connect Me kan ni enkelt byta ert bildspel, ladda upp filmer och se er statistik från alla era kaffemaskiner. Och i de fall mot förmodan era maskiner inte är uppkopplade löser vi det enkelt med hjälp av en USB-sticka. 

Om du inte redan har ett inlogg till Connect Me eller om du skulle behöva hjälp - kontakta vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 så hjälper vi dig vidare!

Alla frågor

Ingen fara! Ring vår Kundtjänst på 0200-33 35 35 så bokar vi in ett servicebesök. När du ringer så underlättar det att du har kaffemaskinens ID-nummer nära till hands, vilket vanligtvis hittas på sidan av er maskin. Vi gör sedan vårt bästa för att ni ska kunna dricka gott kaffe på jobbet igen, så snart som möjligt! 

Alla frågor

Självklart! Då har du kommit helt rätt!

Vi tar fikastunden på jobbet på stort allvar och vi erbjuder allt som behövs för att maximera era fikapauser. Vi har en bred palett av goda teer och kakor, socker, mjölk och fina pappmuggar, förstås! Och, vill ni ta det till nästa nivå så kan vi dessutom hjälpa er att få er helt egna lilla minibutik till er arbetsplats. Läs mer om vår populära Convinibutik här.

Kontakta oss om du vill veta mer via formuläret längst ner på sidan! 

Alla frågor

Aktiveringskoden får du av din arbetsgivare. Vanligtvis brukar koderna hanteras av de som arbetar i receptionen alternativt av den person som är ansvarig för Convinibutiken hos er. 

Alla frågor

Det är enkelt! Ladda ner vår Conviniapp och registrera dig med BankID. Sedan kan du handla i de flesta Convinibutiker via appen.

Önskar du istället att aktivera ett plastkort finns dessa på din arbetsplats (kika vid Convinibutiken eller hos er kundtjänst/reception), gå sedan till convini.se/kort för att registrera dig. Kortet är dock företagsbundet och går endast att använda i den butik du registrerat dig. Vi rekommenderar därför alltid att använda sig av Conviniappen. Där hittar du våra kampanjer och vår sk "önska vara-funktion" som är extremt omtyckt av våra kunder.    

Alla frågor

Det fixar du enkelt genom att gå in på convini.se/kort och välj ”byt betalsätt”. En länk skickas till den mailadress du registrerat dig med, som leder dig till en sida där du enkelt kan genomföra din ändring.

Görs ändringen i samband med debitering/fakturering (25-5:e varje månad), meddela oss så kikar vi på att lägga om dina eventuella betalningar!

Alla frågor

Våra köpperioder löper från den 20:e till den 20:e varje månad. Har du valt betalkort/autogiro så görs debiteringarna mellan den 25-28:e. Vi gör alltid tre försök att debitera dig.

Har du valt e-faktura/pappersfaktura så får du istället en faktura i början av varje månad, med förfallodatum den 28:e samma månad.

Har du valt Edenred/Sodexo (Lunchförmånskort) debiterar vi dig i samband med att du gör ett köp i Convinibutiken. Du kan alltid enkelt byta betalsätt genom att gå in på convini.se/kort och välj ”byt betalsätt”. En länk skickas till den mailadress du registrerat dig med, som leder dig till en sida där du enkelt kan genomföra din ändring.

Alla frågor

Det händer den bästa! Gå in på convini.se/kort och välj spärra/byt ditt Convinikort. Skriv in din e-postadress och ditt personnummer så får du en länk till din mail där du kan spärra kortet.

Du kan även meddela oss via hej@convini.se eller ring 0200-333535 så hjälper vi dig! Vi finns på plats måndag-fredag 8-17.

Alla frågor

Vi sammanställer köpperioden runt den 20:e varje månad, då nollställs även saldot i appen. Din köpredovisning skickas då till den mailadress du använt då du registrerade dig som kund hos oss. Har du inte fått något mail? Kontakta oss på hej@convini.se så hjälper vi dig. 

Alla frågor

Vi har ingen koppling till Adressändring och därför behöver du meddela oss om du flyttat. Vänligen kontakta oss via hej@convini.se alt 0200-333535 så hjälper vi till att uppdatera din adress.

Alla frågor

F.n. kan du inte byta din mailadress på egen hand, men om du skickar oss ett mail med ditt Convinikort-/Convinikontonummer samt den mailadress du önskar byta till så hjälper vi dig. Oss når du alltid enkelt via vår mailadress:  hej@convini.se

 

Alla frågor

Jo, det beror på att när du loggar in i appen för första gången blir du automatiskt kopplad till ditt första aktiva Convinikonto. Om du därefter registrerar fler kort eller Convinikonton kan du enkelt välja vilket kort du vill handla med i en drop-down meny under menyvalet "Handla".

Önskar du avsluta något kort eller konto kan du enkelt göra det via convini.se/kort, välj sedan spärra/byt.

Problem? Du är alltid välkommen att kontakta oss på adressen: hej@convini.se eller ring 0200-333535 så hjälper vi dig! Vi finns på plats måndag-fredag mellan kl 8-17.

Alla frågor

Javisst, hållbarhet är ett av våra viktigaste fokusområden! 93% av vårt kaffesortiment är idag hållbart certifierat och vi ger oss inte förrän den siffran är uppe i 100%. Välkommen in att läsa mer om vårt hållbarhetsarbete här!

Alla frågor

Jo, för att vi inte ger oss förrän ni är nöjda! Vi har extremt nöjda kunder (med risk för skryt ;) och vi ligger i absolut teknisk framkant med våra uppkopplade smarta kaffemaskiner. Vi har mer än 25 års erfarenhet av att skapa hållbara fikalösningar hos våra kundföretag och vi samarbetar med de absolut främsta varumärkena på marknaden, både vad gäller kaffemaskiner, kaffe, te och övriga tillbehör. Våra tekniker och baristor har snabbast inställelsetid i branschen och 100% av våra anställda är certifierade baristor via Specialty Coffee Association. Vi kan dessutom erbjuda er vår otroligt uppskattade Convinibutik om ni skulle vilja, fylld av godsaker och härlig energi som boostar era medarbetare under hela arbetsdagen. Så... frågan är, varför inte? ;)

Läs mer om Convinibutiken här!

Alla frågor

Vi erbjuder en smidig helhetslösning där allt ingår; de senaste och mest kompetenta kaffemaskinerna tillsammans med ett noga utvalt kaffesortiment, behovsanpassad hygienservice och proffsig hjälp med snabb inställelsetid vid problem, automatisk påfyllnad baserat på er förbrukning, en webbshop fylld av goda teer, kakor och tillbehör såsom olika sorters mjölk, muggar, rörpinnar etc.  Och, sist men inte minst - branschens absolut trevligaste medarbetare! :D

Fyll i formuläret längst ner på sidan så hjälper vi er till bästa tänkbara lösning just för er arbetsplats. Vi hörs! 

Alla frågor

Det går självklart även att köpa en kaffemaskin, men det är inget vi rekommenderar eftersom en maskin behöver en kontinuerlig hygienservice för att kaffet ska smaka gott. I våra avtal ingår dessutom både service och reservdelar, om nu något skulle gå sönder. Ett avtal ger er alltså både en ökad trygghet och ett godare kaffe. Men, valet är ert! 

Alla frågor

Inga problem! Vi har kontor både i Stockholm, Göteborg och Malmö och vi besöker även kunder en bra bit utanför dessa storstäder. Vi reser generellt ca en timme från respektive kontor. Så, i Stockholm täcker vi en region till Uppsala i norr, till Västerås och hela Mälardalen i väst, ut till Nynäshamn i öst och ner till Nyköping söderut. Från vårt Göteborgskontor täcker vi närliggande orter hela vägen till Borås och från vårt Malmökontor täcker vi nästintill hela Skåne.

Vill du veta mer exakt? Kontakta oss gärna på respektive ort.  

Alla frågor

Vår erfarenhet säger oss att 500-600 gram frukt per person/vecka är en rimlig mängd att börja med. Och, det går givetvis att justera väl ni fått kläm på hur mycket ni behöver till just er arbetsplats.

För att ta ett exempel - ett företag med 20 anställda brukar behöva ca 10-12 kg frukt i veckan. Så, hur många är ni?

Hittade du inte hjälpen du behövde? Kontakta oss!