Välkommen till vår support! Hur kan vi hjälpa dig?

Våra mest vanliga frågor & svar

Alla frågor

Om du har valt faktura som betalsätt får du en faktura i början av varje månad. Förfallodatum för fakturan är den 28:e samma månad.

Alla frågor

Gå in på convini.se/kort och välj byt betalsätt. En länk skickas sedan till din mail där du enkelt kan genomföra din ändring.

Alla frågor

En av våra tekniker behöver komma ut till er för att byta bryggmotorn. Ring kundtjänst på 0200-33 35 35 så ordnar vi det!

När du ringer är det bra om du har kaffemaskinens ID-nummer till hands, vilket vanligtvis hittas på sidan av maskinen.

En av våra tekniker kommer normalt ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Alla frågor

Inga problem! Oftast löser det sig om du startar om maskinen och kör ett rengörningsprogram. Om inte, hör av dig till vår kundtjänst via kundtjanst@convini.se eller ring 0200-333535 och gör en felanmälan.

För felanmälan via mail; ange dina kontaktuppgifter, kaffemaskinens ID-nummer (hittas vanligtvis på sidan av maskinen), era öppettider och beskriv vad det är för fel på er maskin.

En av våra tekniker kommer ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Alla frågor

Starta om maskinen genom att dra ur strömkontakten ett par sekunder och sätt sedan tillbaka den. Det brukar kunna hjälpa.

Om inte, ring kundtjanst på 0200-33 35 35 och gör en felanmälan.

En av våra tekniker kommer normalt ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Alla frågor

Kontrollera att bönstoppen är utdragen och att kaffebehållaren är påfylld. Om det inte hjälper, kontakta oss via kundtjanst@convini.se eller ring 0200-333535 så ordnar vi det!

För felanmälan via mail; ange dina kontaktuppgifter, kaffemaskinens ID-nummer (hittas vanligtvis på sidan av maskinen), era öppettider och beskriv felet på er maskin.

Våra tekniker kommer normalt ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Alla frågor

Gå in på convini.se/kort och välj spärra/byt ditt Convinikort.

Skriv in din e-postadress och ditt personnummer. En länk skickas då till din mail där du kan spärra kortet.

Du är även välkommen att kontakta vår kundtjänst via kundtjanst@convini.se eller ring 0200-333535 så hjälper de dig.

Alla frågor

Gå in på convini.se/kort och välj spärra/byt ditt Convinikort, skriv in din e-postadress och personnummer så skickas en länk till din mail där du kan göra ditt kortbyte. Du kan också kontakta kundtjänst på 0200-333535 så hjälper de dig.

Alla frågor

Kortet är bundet till det företag du är anställd på, så det fungerar endast där du kvitterat ut kortet. Man kan dock ha flera kort aktiva hos oss.

Alla frågor

I stort är det så att det ni gillar och köper är det vi fyller på i er butik. Sen kan ni även vara med och "önska vara" via vår app och vår nya betalterminal. En efterlängtad funktion som är uppskattad hos våra kunder.

Alla frågor

Vi har flera varianter på butiken och därmed även olika storlekar. Minimum utrymme som krävs är 1,20 m i bredd och 1,90 m i höjd. Därtill behövs el och ett vanligt eluttag räcker bra, dvs. 230 V, 10A.

Alla frågor

Så ofta det behövs! Vi anpassar våra leverenser efter hur mycket ni handlar.

Alla frågor

Våra butikspriser är jämförbara med den lokala ICA-butiken. Sen hittas även trevliga kampanjerbjudanden i vår app.

Alla frågor

Javisst! Vi kan lägga in ett tidspann i butiken där ni exempelvis kan erbjuda övertidsmat till era anställda mellan vissa klockslag. Vi har även kunder som väljer att bjuda sina anställda på delar ur sortimentet för jämnan. Allt är möjligt! :)

Alla frågor

Ja. Man kan välja VISA-kort som betalsätt när man registrerar sig som kund hos oss. Köpen debiteras månadsvis i efterhand.

Alla frågor

Inga problem! Vi ger oss inte förrän ni är nöjda. Det är det vi kallar för vår Smakgaranti.

Vill ni lära er ännu mer om kaffe så är ni välkomna att boka ert eget Barista-event! Då kommer ett av våra kaffeproffs ut till er och håller i allt från kaffeprovningar till demos. Något som brukar vara väldigt uppskattat!

Alla frågor

Hör av er till vår kundtjänst med era önskemål så ordnar vi det ni behöver. Gärna med någon dags framförhållning.

Alla frågor

Absolut! I vårt breda sortiment hittas något för alla.

Vi har ett sortimentsök här på webben där du kan sortera på olika allergener för att få en tydlig överblick.

Vid specifika önskemål, om ni exempelvis har någon kraftig nötallergiker på er arbetsplats, kan vi exkludera artiklar med nötter helt ur ert sortiment.

Alla frågor

Många av våra kunder handlar både i vår Convinibutik och/eller via specifika beställningar vid speciella behov, exempelvis vid intern och extern representation.

Hör av er till oss så hjälper vi er!

Alla frågor

Ring vår kundtjänst på 0200-33 35 35 så ordnar vi det!

När du ringer är det bra om du har kaffemaskinens ID-nummer till hands, vilket vanligtvis hittas på sidan av maskinen.

En av våra tekniker kommer normalt ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Alla frågor

Er kolsyra är slut och ni behöver beställa en ny kolsyretub. Det gör du enklast genom att ringa vår kundjänst på 0200-33 35 35

När du ringer är det bra att ha kranens ID-nummer (5 siffror). De hittar du på aggregatet/kranpelaren.

En av våra tekniker kommer normalt ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Alla frågor

Nej, absolut inte! Vårt totala butikssortimentet innehåller allt från frukostprodukter, kalla drycker, glass, kylda och frysta enportionsrätter, smörgåsar, sallader och godsaker till fikat.

Vårt sortiment utvecklas ständigt och tillsammans med er bestämmer vi vilket sortiment som passar bäst på just er arbetsplats.

Alla frågor

Börja med att registrera ditt Convinikort på kort.convini.se. Du kan nu välja att antingen ladda ner vår app eller fortsätta använda ditt Convinikort.

Så handlar du:

1. Skanna ditt digitala kort i Conviniappen eller dra ditt personliga Convinikort i kortläsaren för att låsa upp butiken.

2. Ta önskad vara.

3. Läs av streckkoden med skannern.

4. Skanna eventuell kampanjkod i appen.

5. Tryck OK. Klart!

Alla frågor

Ja, du kan koppla Ticket Rikskortet och Sodexo Rikslunchen till ditt Convinikort. Gå in på convini.se/kort och byt betalsätt.

Alla frågor

Du hittar alla appkampanjer på förstasidan när du är inloggad i Conviniappen. Skanna först valda produkter och sedan streckkoden för den specifika kampanjen. Du ser då kampanjpriset direkt.