Vanliga frågor & svar

Även i den enklaste av världar dyker det upp frågor som behöver besvaras. Här hittar du svar på några av de vanligaste frågetecken som dyker upp i vår värld!

Filtrera

Maila vår kundtjanst@convini.se så hjälper vi dig att uppdatera dina uppgifter.

Vi skickar ut våra fakturor i början av varje månad. Fakturan förfaller den 28:e samma månad.

Gå in på www.convini.se/kort och välj byt betalsätt. En länk skickas sedan till din mail där du enkelt kan genomföra din ändring.

Kontakta Convinis kundtjänst på 0200-333535 eller kundtjanst@convini.se, så hjälper vi dig att kontrollera din fakturastatus.

Hör av dig till vår kundtjänst via kundtjanst@convini.se eller ring 0200-333535, så hjälper de dig.

Hör av dig till vår kundtjänst via kundtjanst@convini.se eller ring 0200-333535, så hjälper de dig.

En av våra tekniker behöver komma ut till er för att byta bryggmotorn. Kontakta oss via kundtjanst@convini.se eller ring 0200-333535 så ordnar vi det!

Om du vill göra felanmälan via mail; ange dina kontaktuppgifter, kaffemaskinens ID-nummer (hittas vanligtvis på sidan av maskinen), era öppettider och beskriv felet på er maskin.

En av våra tekniker kommer normalt ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Inga problem! Oftast löser det sig om du startar om maskinen och kör ett rengörningsprogram. Om inte, hör av dig till vår kundtjänst via kundtjanst@convini.se eller ring 0200-333535 och gör en felanmälan.

För felanmälan via mail; ange dina kontaktuppgifter, kaffemaskinens ID-nummer (hittas vanligtvis på sidan av maskinen), era öppettider och beskriv vad det är för fel på er maskin.

En av våra tekniker kommer ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Starta om maskinen genom att dra ur strömkontakten ett par sekunder och sätt sedan tillbaka den. Det brukar kunna hjälpa. Om inte, kontakta vår kundtjänst via kundtjanst@convini.se eller ring 0200-333535 och gör en felanmälan.

För felanmälan via mail; ange dina kontaktuppgifter, kaffemaskinens ID-nummer (hittas vanligtvis på sidan av maskinen), era öppettider och beskriv vad det är för fel på er maskin.

En av våra tekniker kommer ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Kontrollera att bönstoppen är utdragen och att kaffebehållaren är påfylld. Om det inte hjälper, kontakta oss via kundtjanst@convini.se eller ring 0200-333535 så ordnar vi det!

För felanmälan via mail; ange dina kontaktuppgifter, kaffemaskinens ID-nummer (hittas vanligtvis på sidan av maskinen), era öppettider och beskriv felet på er maskin.

Våra tekniker kommer normalt ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Gå in på www.convini.se/kort och välj spärra/byt ditt Convinikort.

Skriv in din e-postadress och ditt personnummer. En länk skickas då till din mail där du kan spärra kortet.

Du är även välkommen att kontakta vår kundtjänst via kundtjanst@convini.se eller ring 0200-333535 så hjälper de dig.

Gå in på www.convini.se/kort och välj spärra/byt ditt Convinikort, skriv in din e-postadress och personnummer så skickas en länk till din mail där du kan göra ditt kortbyte. Du kan också kontakta kundtjänst på 0200-333535 sp hjälper de dig.

Kortet är bundet till det företag du är anställd på, så det fungerar endast där du kvitterat ut kortet. Man kan dock ha flera kort aktiva hos oss.

I stort är det så att det ni gillar och köper är det vi fyller på i er butik. Sen kan ni även vara med och "önska vara" via vår app och vår nya betalterminal. En efterlängtad funktion som är uppskattad hos våra kunder.

Vi har flera varianter på butiken och därmed även olika storlekar. Minimum utrymme som krävs är 1,20 m i bredd och 1,90 m i höjd. Därtill behövs el och ett vanligt eluttag räcker bra, dvs. 230 V, 10A.

Så ofta det behövs! Vi anpassar våra leverenser efter hur mycket ni handlar.

Våra butikspriser är jämförbara med den lokala ICA-butiken. Sen hittas även trevliga kampanjerbjudanden i vår app.

Javisst! Vi kan lägga in ett tidspann i butiken där ni exempelvis kan erbjuda övertidsmat till era anställda mellan vissa klockslag. Vi har även kunder som väljer att bjuda sina anställda på delar ur sortimentet för jämnan. Allt är möjligt! :)

Ja. Man kan välja VISA-kort som betalsätt när man registrerar sig som kund hos oss. Köpen debiteras månadsvis i efterhand.

Inga problem! Vi ger oss inte förrän ni är nöjda. Det är det vi kallar för vår Smakgaranti.

Vill ni lära er ännu mer om kaffe så är ni välkomna att boka ert eget Barista-event! Då kommer ett av våra kaffeproffs ut till er och håller i allt från kaffeprovningar till demos. Något som brukar vara väldigt uppskattat!

Hör av er till vår kundtjänst med era önskemål så ordnar vi det ni behöver. Gärna med någon dags framförhållning.

Absolut! I vårt breda sortiment hittas något för alla.

Vi har ett sortimentsök här på webben där du kan sortera på olika allergener för att få en tydlig överblick.

Vid specifika önskemål, om ni exempelvis har någon kraftig nötallergiker på er arbetsplats, kan vi exkludera artiklar med nötter helt ur ert sortiment.

Många av våra kunder handlar både i vår Convinibutik och/eller via specifika beställningar vid speciella behov, exempelvis vid intern och extern representation.

Hör av er till oss så hjälper vi er!

För felanmälan maila kundtjanst@convini.se och ange dina kontaktuppgifter, kaffemaskinens ID-nummer (hittas vanligtvis på sidan av maskinen), era öppettider och beskriv vad det är för fel på er maskin.

En av våra tekniker kommer ut och hjälper er inom 8 arbetstimmar.

Er kolsyra är slut.

Ta kranens id-nummer (5 siffror) som är placerade på aggregatet/kranpelaren och beställ en ny kolsyretub via vår kundtjänst på kundtjanst@convini.se eller ring 0200-333535.

Nej, absolut inte! Vårt totala butikssortimentet innehåller allt från frukostprodukter, kalla drycker, glass, kylda och frysta enportionsrätter, smörgåsar, sallader och godsaker till fikat.

Vårt sortiment utvecklas ständigt och tillsammans med er bestämmer vi vilket sortiment som passar bäst på just er arbetsplats.

Börja med att registrera ditt Convinikort på kort.convini.se. Du kan nu välja att antingen ladda ner vår app eller fortsätta använda ditt Convinikort.

Så handlar du:

1. Skanna ditt digitala kort i Conviniappen eller dra ditt personliga Convinikort i kortläsaren för att låsa upp butiken.

2. Ta önskad vara.

3. Läs av streckkoden med skannern.

4. Skanna eventuell kampanjkod i appen.

5. Tryck OK. Klart!

Ja, du kan koppla Ticket Rikskortet och Sodexo Rikslunchen till ditt Convinikort. Gå in på convini.se/kort och byt betalsätt.

Du hittar alla appkampanjer på förstasidan när du är inloggad i Conviniappen. Skanna först valda produkter och sedan streckkoden för den specifika kampanjen. Du ser då kampanjpriset direkt.

Fler funderingar?