Om oss
Inspiration

Därför valde vi en matlösning till vår arbetsplats

Det finns en rad fördelar med att erbjuda sina medarbetare en välfylld Convinibutik på jobbet. Det handlar inte bara om det självklara; att tillhandahålla möjligheten för alla anställda att fylla på energi under arbetsdagen. Det handlar också om att hjälpa medarbetarna att få ihop livspusslet, minska stressen och främja pauser.

Vi har frågat 3 av våra kundföretag om varför de valt att satsa på en matlösning på arbetsplatsen. 

Annica Korsner

Annica Korsner, Office &Facility Manager på IT- och elektronikföretaget Dustin, Stockholm. Blev Convinikund (år): 2013. Antal anställda: Convini levererar till drygt 600 av Dustins mer än 1 500 anställda i Norden och Nederländerna.

Varför valde ni att ta in en matlösning till kontoret?
– På Dustin vill vi hålla en hög standard när det kommer till att ha en effektiv, modern och hållbar arbetsplats. Det handlar om många saker men en viktig del är att underlätta och möjliggöra för våra medarbetare att kunna fylla på med energi i form av en mellis, när man glömt lunchlådan hemma eller inte har tid eller lust att lämna kontoret för att äta lunch.

Vad ser du som de största fördelarna?
– Att det är enkelt och lättillgängligt. Utbudet är brett och innehåller något som passar de flesta,  ett stort plus är Convinis snabba anpassningsförmåga när det kommer till till exempel fler veganska och vegetariska rätter. Ytterligare en fördel är möjligheten att kunna vara flexibla, till exempel har vi efter önskemål från våra medarbetare kunnat utöka utbudet med en melliskyl.

Hur har responsen från personalen varit?
– Väldigt positiv! På Dustin har vi ett Wellness-team som arbetar med frågor och aktiviteter kopplat till både mentalt och fysiskt välmående. Detta speglas även i en del av utbudet i kylarna som vi har utökat med mer hälsosamma alternativ vilket är mycket uppskattat.  

***

ChristianKarlsson

Christian Karlsson, Konsultchef på IT-bolaget Iver Region väst, Alingsås. Blev Convinikund (år): 2018. Antal anställda: Cirka 900 personer.

Varför valde ni att ta in en matlösning till kontoret?
– Vi såg denna lösning som en klar förbättring till våra anställda i vår kontorsmiljö, att på ett enkelt sätt kunna erbjuda personal och kunder snabb och enkel tillgänglighet till mat och dryck utan att behöva åka iväg och köpa det utanför kontoret.

Vad ser du som de största fördelarna?
– Den snabba tillgängligheten till mat, fika och dryck. Bra innehåll i kylarna samt utbudet av nyttiga produkter för att få en bra lunch om man behöver ta en kortare effektiv lunch, eller lunchmöte utan att behöva åka iväg och hämta eller beställa mat.

Hur har responsen från personalen varit?
– Responsen har varit väldigt positiv, personalen ser det som ett stort plus att ha Convini i lokalen och att ha ett sådant brett och lätttillgängligt utbud som Convinis matlösning ger oss.

***

Stefansöderberg

Stefan Söderberg, fastighetschef på logistik- och bemanningsföretaget SPEED Group, Göteborg och Borås. Blev Convinikund (år): 2017. Antal anställda: 320 personer.

Varför valde ni att ta in en matlösning till kontoret?
– För att vi såg ett behov av att kunna erbjuda de som inte har tagit med sig mat, eller som kanske har glömt.

Vad ser du som de största fördelarna?
– Fräscht, nära till hands, samt att vår personal inte behöver åka iväg och handla.

Hur har responsen från personalen varit?
– Jättebra, många handlar dagligen. 

***

Vill du läsa mer om hur våra kunder upplever Convinis populära matlösning? Kika gärna in på våra kundcase!

 

Författare:

Mer läsning

Hälsosamma resultat av Convini Challenge!

5 tips för ökad arbetsglädje

Så främjar ni hälsa på arbetsplatsen