Med Convini flyter allting på hos Tallink Silja

Medan fartygen på Tallink Silja kryssar runt i Östersjön pågår febril aktivitet i Värtahamnen i Stockholm, där rederiet har sitt svenska högkvarter med allt ifrån ekonomiavdelning till kundtjänst. Sammanlagt arbetar cirka 160 personer inom rederiet.


Magnus Nivaro är Terminal and Operations Manager och är den som ansvarar för trivseln på kontoret och i terminalen. Han berättar:

– Allt vi gör här är för kunderna, utan dem kan vi ju inte finnas. Service och upplevelse ombord och i kontakt med oss betyder allt. Men det innebär också att medarbetarna måste trivas för att kunna vara sitt allra bästa. Före Convini hade vi bara en enkel kaffelösning och här i Värtahamnen är det långt till restauranger och affärer. Vi behövde helt enkelt en bättre lösning.

171213_0200.jpg

Valet föll på Convini. Och efter en testperiod med både kaffe, mat och frukt på jobbet höjdes både trivseln och förstås – tillgängligheten.

– Jag har jobbat här i 35 år och har gjort väldigt mycket bra saker under alla mina år, men det alla berömmer mig för är kylarna, säger Magnus och skrattar. Vi har ju bara 45 minuter lång lunchrast, så kylarna innebär att vi har fått en helt annan kvalitet på den lediga tiden, berättar han. För att inte tala om vädret, sen! Vem vill gå ut och handla mat i blåst och regn?!

Magnus är själv en riktig kaffeälskare som utan vidare dricker upp emot 10 koppar om dagen. När han ville byta ut maskinerna i den gamla lösningen mot något modernare och mötte motstånd beslutade han sig för att säga upp kontraktet och hitta något annat.

– Gott kaffe är otroligt viktigt och nu är vi så nöjda med våra maskiner. En annan sak som vi är väldigt glada åt är smidigheten med Convini. Ska vi ha frukostmöte och behöver 50 mackor tills dess så kan vi räkna med att det ordnar sig. Inget är någonsin några problem.